וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרקוזי מסביר את תקרית ה"שקרן": דבריי הוצאו מהקשרם

בפגישה עם ראשי הקהילה היהודית בצרפת, נדרש נשיא צרפת לספק הסברים לתקרית המיקרופונים המביכה, בה "נתפס" מכנה את נתניהו "שקרן". "הנשיא אישר מחדש את ידידותו ותמיכתו בישראל"

לאחר תקרית המיקרופונים, בה נשמע נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, מכנה את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, "שקרן", בפגישה עם מנהיגי הקהילה היהודית בצרפת אמש (חמישי) מסר סרקוזי את גרסתו וטען כי דבריו הוצאו מהקשרם, כך דווח באתר החדשות של הקהילה היהודית, ה-JTA.

בפגישה עם ה"קריף", ארגון הגג של יהודי צרפת, נדרש סרקוזי להסביר את התבטאויותיו. לדברי פרנסיס כליפה, גזבר הארגון, במפגש אינטימי של ראשי הקהילה היהודית בצרפת עם הנשיא סרקוזי הוא הדגיש את תמיכתו בישראל, זאת על רקע התקרית המביכה. "הנשיא אישר מחדש את ידידותו ותמיכתו במדינת ישראל מיד בתחילת המפגש. הוא רצה להזכיר לנו שבמהלך הקריירה הפוליטית שלו, היה לו חיבור יוצא דופן לישראל", סיפר כליפה. עוד סיפר, כי סרקוזי דיבר גם על "חברותו החזקה והארוכה עם נתניהו ומשפחתו", וכן "הביע את רצונו העמוק להמשיך הלאה לאחר אי ההבנה שהובילה שיחה פרטית שלא לציטוט".

כמו כן, ציין כליפה כי סרקוזי סיפק למנהיגים הסבר מפורט אודות אותה התבטאות בשיחה עם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, שהובילה למהומה הרבה סביבה, אך ציין כי הנשיא הצרפתי ביקש מהמשתתפים בפגישה לא לחזור על ההסבר שסיפק להם, וכן אמר כי דבריו הוצאו מהקשרם.

מלבד על התקרית המביכה, בפגישה דן סרקוזי עם המנהיגים היהודיים בשורה של נושאים נוספים, ביניהם פניית הרשות הפלסטינית לאו"ם וקבלתה לאונסק"ו. סרקוזי אמר למנהיגים כי צרפת תתמוך בקבלתה של הרשות הפלסטינית לאו"ם רק כ"מדינה משקיפה, שאינה חברה", אך גם זאת תחת תנאים ברורים, ביניהם הכרת הפלסטינים בישראל כמדינת העם היהודי, חזרה למשא ומתן ישיר ללא תנאים מוקדמים, הכרה בצרכי הביטחון של ישראל, וכן הבטחה לא להגיש תביעות כנגד ישראל בבתי משפט בינלאומיים.

כזכור, לפני כשבועיים פורסם כי סרקוזי ואובמה "נתפסו" מנהלים שיחה שעוררה מהומה דיפלומטית ענפה: אתר ביקורת התקשורת הצרפתי "ARRET SUR IMAGES" פרסם ציטוטים משיחה אישית שערכו במהלך פסגת ה-G20 שנערכה בקאן, שנאמרו מתוך מחשבה כי איש אינו מאזין להם, ובהם מילים קשות על ראש הממשלה, בנימין נתניהו. בשל תקלה טכנית, עיתונאים רבים שהיו במקום הצליחו לשמוע את השיחה, שלא נאמרה בלשון דיפלומטית כלל ועיקר. "אני לא יכול לראות אותו, הוא שקרן", אמר סרקוזי לנשיא האמריקני, שמיד השיב: "אתה? לך נמאס ממנו? אני חייב להתמודד אתו כל יום".

עוד באותו נושא:
סרקוזי: "נתניהו שקרן", אובמה: "לך נמאס ממנו?"
לאחר שכינה אותו "שקרן": סרקוזי ניחם את נתניהו
בארה"ב לא שוכחים לאובמה את המיקרופון הפתוח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully