וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלונה בארה"ב: טסתי 7 שעות בעמידה בגלל נוסע שמן

ארתור ברקוביץ טוען כי נוסע במשקל 180 ק"ג כיסה גם את המושב שלו בטיסה מאלסקה לפילדלפיה. הוא קיבל פיצוי מהחברה, אך דורש לשנות את השיטה: "יש פה בעיה, הוא צריך לשלם על 2 כרטיסים"

האם צריך לחייב נוסע שתופס הרבה מקום לשלם על שני מושבים בטיסה? שאלה זו צפה ועלתה היום (חמישי) לדיון ציבורי בארצות הברית, עם פרסום סיפורו של ארתור ברקוביץ, איש עסקים בן 57 שהתלונן כי נאלץ להעביר בעמידה טיסה בת שבע שעות, משום שהנוסע במושב לידו, שמשקלו היה כ-180 קילוגרמים, תפס גם את המושב שלו.

המקרה המדובר התרחש ביולי האחרון, בטיסה מאלסקה לפילדלפיה. "הוא היה הנוסע האחרון שעלה למטוס", סיפר ברקוביץ ל"ניו יורק פוסט". "הוא התקדם לעברי, ואמר: 'אני רוצה להתנצל, אני הסיוט הכי גדול שלך'. הוא היה אדם לבבי למדי, אבל זה לא שינה את העובדות: הוא תפס חצי מהמושב שלי, וחצי מהמושב של הסטודנט שישב מעברו השני, שנמחץ כנגד החלון". אגב, רוחבו הממוצע של מושב במחלקת תיירים הוא 43 סנטימטרים.

ברקוביץ הגיש תלונה לחברת התעופה "US Airways", כמו גם לרשות התעופה האמריקאית, בה טען כי גם בטיחותו נפגעה, שכן הוא לא יכל לחגור חגורת בטיחות בזמן ההמראה והנחיתה, היות שהנוסע שלצדו חסם את הגישה אליה. לדבריו, הוא ניסה לבקש מהדיילות העברה למחלקת עסקים או אפילו שיאפשרו לו לשבת בכסא של הדיילת, אולם הוסבר לו שהמטוס מלא, ולא ניתן לעשות דבר בנדון. "הן היו מאוד נחמדות, אבל לא יכלו לעשות דבר", הוסיף. "ביקשתי לדבר עם הטייס, אבל אמרו לי שזה בלתי אפשרי. אז ביליתי את כל הטיסה בהליכה הלוך ושוב במעבר. אני אומר לאנשים שלא טסתי מאלסקה לפילדלפיה - הלכתי לשם".

בסופו של דבר, לדבריו, הסכימה החברה לפצות אותו על עוגמת הנפש בזיכוי של 200 דולרים (רבע ממחיר הטיסה). תסכולו גבר, והוא החליט לפנות גם לכלי התקשורת, שכמה וכמה מהם פרסמו את סיפורו בהרחבה. בראיונות קרא לחברת התעופה לשנות את המדיניות שלה ולחייב אנשים מגודל מסוים להשתמש בשני מושבים ולשלם עבורם. "מדובר קודם כל בעניין בטיחותי", הבהיר. "צריך שיבינו שיש פה בעיה".

יש לציין כי אין כיום חקיקה מיוחדת בנושא הגבלת משקל על נוסעים בטיסות. בעבר נתבעו כבר חברות תעופה במקרים דומים, וכל חברה פיתחה מדיניות משלה בנושא - ותועדו כבר בעבר מקרים שחברות חייבו אדם לרכוש כרטיס נוסף. עם זאת, בדרך כלל אין מדובר במדיניות סדורה, ולרוב, משתדלות חברות התעופה לפתור במקרים כאלו את המחלוקות באופן נקודתי, כל מקרה לגופו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully