וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער נגד נתניהו: "החינוכית לא תיקרע במשמרת שלי"

אחרי שדווח כי ראש הממשלה בוחן להכפיף את החינוכית לרשות השידור, מתייצב מולו השר הממונה על הערוץ. משרד האוצר סבור כי מתקציב הערוץ שייחסך ניתן יהיה לממן הזנה של 100 אלף תלמידים

שר החינוך גדעון סער, התייחס בצהריים (רביעי) לדיווחים לפיהם ראש הממשלה בנימין נתניהו בוחן להכפיף את הטלוויזיה החינוכית לרשות השידור. סער פרסם הודעה בה נאמר כי "בתקופת כהונתי כשר החינוך לא תיקרע הטלוויזיה החינוכית ממערכת החינוך".

השר סער הוסיף כי "קריעת הטלוויזיה החינוכית ממערכת החינוך והכפפתה לרשות השידור, הנמצאת במשבר עמוק, תהיה סוף דרכה של הטלוויזיה החינוכית, דבר שלא יקרה במשמרת שלי". ממשרד החינוך נמסר עוד כי "מובן וברור ששר החינוך מתנגד גם לסגירתה של הטלוויזיה החינוכית באותו התוקף".

על רקע הסערה שהתעוררה בעקבות כוונתו של ראש הממשלה לערוך שינויים מבניים רחבי-היקף בטלוויזיה החינוכית, במשרד האוצר כבר החלו לבחון חלופות לניצול התקציב של הערוץ, שעומד כיום על 90 מיליון שקלים (אך בשנה האחרונה חרג והגיע ל-103 מיליון שקלים).

מוקדם יותר אמרו בלשכת ראש הממשלה לוואלה! חדשות כי התקציב שייחסך כתוצאה מהשינוי המבני יופנה למטרות חינוכיות. כעת נודע שבמשרד האוצר כבר בוחנים כיצד ניתן להשתמש בתקציב החינוכית: לפי חישוב שעשו באוצר, בתקציב שייחסך מהטלוויזיה החינוכית ניתן יהיה לממן 100 אלף תלמידים נוספים במפעל ההזנה של משרד החינוך (בנוסףל-140 אלף התלמידים כיום). בלשכת ראש הממשלה ממשיכים להדגיש את הנטל הכלכלי שהטלוויזיה החינוכית מציבה, ואת העובדה שראש הממשלה סבור כי "החינוכית כבר מזמן לא ממלאת את הייעוד שלשמו היא קמה".

עוד בנושא:

מקורבי נתניהו רמזו: הוא בוחן את סגירת החינוכית

לפניות לכתבים:

בועז - boby1979.walla.com
טל - tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully