וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר חדש: 83% מנשות תל אביב הוטרדו מינית

23.11.2011 / 12:10

הסקר, שנערך בקרב 500 תושבות העיר, מעלה נתונים קשים אודות היקף תופעת ההטרדות המיניות. מרבית הנשים הוטרדו ברחוב, לרוב על ידי שריקה, וב-34% מהנשים התחכך אדם זר

83% מכלל הנשים המתגוררות בתל אביב הוטרדו מינית לפחות פעם אחת בחייהן במרחב הציבורי וב-6% מהנשים נעשו מעשים מגונים - כך עולה מסקר שנערך לקראת יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים שיחול ביום חמישי הקרוב. הסקר נערך על ידי מכון חקר-רייטינג, על מדגם מייצג של 500 נשים מעל גיל 16 תושבות תל אביב. הנשים נשאלו שאלות כלליות לגבי קיומן של תופעות הטרדה מינית במרחב הציבורי, ובמידה והנשים השיבו כי אכן הוטרדו, נשאלו שאלות ספציפיות יותר, כולל את מיקום ההטרדה, השעה ביום והגיל בו הייתה האישה כאשר אירעה ההטרדה.

מהסקר, שנערך על ידי היחידה לקידום מעמד האישה בעיריית תל אביב, בשיתוף אתר "הכצעקתה" ואיגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית עולה כי הרחוב הוא המקום הנפוץ ביותר להטרדות מיניות: 96% מכלל הנשים המוטרדות, השיבו כי חוו הטרדות שם. מחרים-מחזיקים אחריו הם אמצעי התחבורה הציבורית, בהם ההטרדות הנפוצות ביותר הן היצמדות או נגיעה. חוף הים נמצא במקום שלישי מבחינת הטרדות מיניות, שם דיווחו 30% מכלל המוטרדות כי הוטרדו מינית.

עוד עולה מן הסקר, כי ההטרדות הנפוצות ביותר הן שריקה ברחוב (64%) וצפירת מכוניות (61%). בנוסף, כ-45% מהנשים המוטרדות דיווחו כי זר נעץ בהן מבט ממושך, כ-40% ציינו כי קיבלו הערות שגרמו להן לאי-נוחות וכן 40% אמרו כי קיבלו הצעת טרמפ מאדם זר, מבלי שביקשו. במפתיע, רוב ההטרדות המיניות מתרחשות בשעות היום: 95% מהמוטרדות הוטרדו בשעות היום, ו-64% הוטרדו בשעות הערב והלילה.

"הנתונים זועקים לשמים"

אחת מתוך כל שלוש נשים שהשתתפו בסקר העידו כי אדם זר התחכך בהן או נצמד אליהן, ויותר מאחת מתוך כל חמש נשים קיבלו הצעות מגונות מאדם זר, או דיווחו כי אדם זר נגע בהן. כמו כן, כ-18% מהנשים העידו כי אדם זר עקב אחריהן, 15% סיפרו כי אדם זר קילל אותן באופן מיני או בהתייחסות לאיבר בגופן.

יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה בעיריית תל אביב וחברת מועצת העיר, תמר זנדברג, אמרה כי "הנתון הכולל הוא מבהיל, אבל לא מפתיע". לדבריה, "המציאות שכל אישה מכירה מקבלת עתה שם ומספר, וברור יותר כי הרחוב, התחבורה הציבורית וחוף הים אינם מקומות בטוחים לנשים באשר הן". היא ציינה כי על אף שצורת ההטרדה הנפוצה ביותר היא מילולית, הסקר מראה "נתונים חמורים" גם לגבי נגיעות, התחככויות – ואף מעשים מגונים. "איסוף המידע חשוב", גרסה, "בעיקר כדי לגבש צעדים למיגור התופעה".

גם יו"ר איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית, מיכל רוזין, לא הופתעה. "נתוני הסקר מאששים את העדויות הרבות שמגיעות למרכזי הסיוע מכל הארץ, על מרחב ציבורי מאיים ופוגעני כלפי נשים". הממצאים, טענה, "זועקים לשמים וקוראים לרשויות ולגורמי האכיפה לפעול ללא לאות למיגור התופעה".

מנהלת מרכז הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית בעיר תל אביב, מרים שלר, הוסיפה כי "אנו במרכז הסיוע מטפלות באופן יומיומי בפניות רבות על הטרדות מיניות, הן במרחב הציבורי והן במרחב הפרטי. מרבית הפניות נותרות במסגרת שיחה בקו-הסיוע, ולא מוגשת תלונה למשטרה או לגורם רשמי". שלר בירכה על עריכת הסקר, שלדבריה מצביע על מימדיה האמיתיים של התופעה, ומשקף את "המציאות העגומה בה חיות רוב הנשים בישראל". היא קוראת לפעולה – "יש צורך בחינוך הציבור לגבי תופעת ההטרדה המינית, היקפיה והשלכותיה על תחושתן וביטחונן האישי של נשים במרחב הציבורי. זוהי בעייה חמורה, שצריכה להטריד את כלל הציבור".

עוד באותו נושא
הטרדות מיניות באקדמיה: הסטודנטים מעדיפים לשתוק
מטרידי האוטובוסים: מה אפשר לעשות נגדם?
דעה: לשבור את השתיקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully