וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יתום לא פתח שנת הלימודים: "רשלנות של העירייה"

26.11.2011 / 11:30

ג', בן 13 מנתניה, איבד את אמו לפני כחצי שנה ומאז הידרדר מצבו ובסוף שנת הלימודים הקודמת הוא סולק מבית ספרו. את החודשים האחרונים הוא מבלה בביתו. אביו: "אולי זה כי איננו צברים"

שלומי גבאי

(צילום: שלומי גבאי, עריכה: גדי ווינסטוק)

ג', נער בן 13 מנתניה, התייתם מאמו לפני כחצי שנה, ונמצא כבר חודשיים וחצי ברצף בביתו, ללא מסגרת חינוכית. מותה של אמו, שסבלה ממחלת הסרטן, יצר אצלו משבר נפשי קשה, שהוביל להתדרדרות משמעותית בהתנהגותו. הוא הורחק מבית הספר בסוף השנה שעברה לאחר שהיה מעורב בתקרית אלימה, הועבר לטיפולה של מחלקת הרווחה בעירו, ועד סוף אותה השנה בילה ימים ספורים בלבד בבית הספר. את שנת הלימודים הנוכחית הוא לא פתח יחד עם חבריו, ומבלה את זמנו בבית או ברחוב בהמתנה לשיבוצו מחדש בפנימייה חינוכית.

עד כיתה ו' למד ג' בבית ספר לחינוך מיוחד באזור המרכז, בשל קשיים התנהגותיים ואחרי שנים של לימודים וטיפול מסור מצד הצוות החינוכי, הוא התקדם, התנהגותו השתפרה, ולכן התחיל את לימודיו בשנה שעברה בחטיבת ביניים "רגילה" בנתניה. תחילת השנה שעברה בנתניה נראתה מבטיחה. הציונים היו גבוהים וג' השתלב במארג החברתי ורכש חברים רבים לכיתה. עם התדרדרות מצבה הרפואי של אמו, אשר לקתה במחלת סרטן המלנומה, התדרדר גם מצבו של ג'.

ל', אביו של ג', נותר מפרנס יחיד לג' ולאחיו הגדול. נוכח היעדר המסגרת החינוכית המתבקשת, בנו מסתובב ברחובות במהלך החודשים האחרונים וישן עד שעות הצהריים, כאשר האב נאלץ לעבוד שעות נוספות על מנת לפרנס את המשפחה. עיריית נתניה הציעה למשפחה מגוון פתרונות לג', בהן פנימייה בדרום ובית ספר זמני בנתניה, שחלקם הגדול נשלל על ידי אביו.

האב: "כיצד ייתכן שעדיין לא מצאו לו שיבוץ?"

אביו של ג', עולה ותיק מברית המועצות ואיש מכירות במקצועו, מספר כי המצב בבית קשה, וסבור שלבנו עדיף ללמוד בפנימייה. "שם יהיו אנשי מקצוע שיעזרו לו ויכינו אותו לחזרה למערכת חינוכית רגילה", הוא מסביר. הוא גם זועם על כך שאף נציג מטעם העירייה, לא ממחלקת החינוך ולא מהרווחה, לא טרח לבקר את ג' בביתו. "הסיבה המרכזית שעלינו ארצה היא האפשרות להעניק השכלה גבוהה לילדינו", מספר האב, "לג' יש יכולות לימודיות מדהימות. קליטה מהירה של אנגלית, מתמטיקה ומחשבים. היום הוא סובל בעיקר משום שהוא מרגיש מנותק ושונה משאר הילדים. קשה לי להסביר לו למה לא מחזירים אותו ללימודים. אולי זה בגלל שאנחנו לא צברים. אולי זה בגלל שאנחנו לא מתנהגים כמו ישראלים אחרים שהיו שוברים שולחנות בעירייה. מה שקרה אתו זו פשוט רשלנות מצדה של העירייה. תקופת הקבלה לפנימיות הסתיימה בחודש יולי, כיצד ייתכן שעדיין לא מצאו לו שיבוץ?".

גם ג', מצדו, מעדיף ללכת לפנימייה. "אני מקווה ששם יתנו לי את החופש מהמשפחה, מכל הלחצים שיש עליי בתוך העיר", אמר, "אני רוצה שילמדו אותי לחזור למערכת חינוכית רגילה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

עיריית נתניה: "מתנהל קשר רציף עם המשפחה"

מעיריית נתניה נמסר בתגובה כי "במהלך שנת הלימודים הנוכחית הוצעו למשפחה מספר מסגרות חינוכיות וזאת במקביל למאמצי אגף הרווחה לאיתור פנימייה מתאימה, בהתאם לבקשת המשפחה. נציין כי ההחלטות הטיפוליות נעשו על ידי אנשי המקצוע, הן באגף הרווחה הן באגף החינוך והן על ידי גורמים עירונים נוספים, ובמסגרת זו התקיימו ישיבות רבות בבית הספר ובמקומות אחרים בהם נדונים מקרים מסוג זה, תוך כדי ניסיון לבוא לקראת בקשות המשפחה".

"לאחר שהעירייה פנתה גם לגורמי הרווחה הממשלתיים האמונים על מקרים מסוג זה, הוחלט שהעניין ידון בוועדת חריגים המיוחדת לעניינים אלו. אגף הרווחה יקיים קשר הדוק עם הוועדה הממשלתית במטרה למציאת פתרון הולם בהקדם האפשרי. במקביל, מנהל החינוך וקצין הביקור הסדיר ממשיכים לנהל קשר רציף עם המשפחה, כדי למצות את מלוא הפתרונות לטובת התלמיד", לשון הדברים.

עוד בנושא חינוך:
המורים נגד שעוני הנוכחות: ”אופק חדש - עונש חדש”
ועדת החינוך דנה במיגון מוסדות חינוך בדרום
חסידים שוטים: למה בבית הספר הדתי לא מרשים לנו לחשוב?

לפניות לכתב: Bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully