וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: בית החולים "הוציא להורג" מטופל בשוגג

ריצ'רד סמית' בן ה-79, שאושפז בבית חולים בפלורידה, התלונן על כאב בטן והרופא רשם לו נוגד צרבת. האח התבלבל באריזות, ונתן לו סם משתק המשמש להוצאה להורג. עכשיו משפחתו תובעת

משפחתו של ריצ'רד סמית', תושב מדינת פלורידה שמת בשנה שעברה, תובעת את בית החולים בו מצא את מותו בגיל 79, בטענה שמותו נגרם מכך שאחות נתנה לו בטעות סם המשמש בזריקת רעל בהוצאות להורג. כך דיווחו אתמול (שני) רשתות הטלוויזיה בארצות הברית.

סמית' אושפז בבית החולים "נורת' שור מדיקל סנטר" בעיר מיאמי ביולי 2010 בגלל קוצר נשימה שחווה במהלך טיפול דיאליזה למחלת הסוכרת ממנה סבל. בנו, מארק, שהגיע למחרת היום לבית החולים, סיפר כי מצא את אביו מורדם ומונשם. כששאל את האח שהיה במקום לפשר העניין, השיב לו: "דבר עם הרופא".

כשפנה הבן לרופא, הוסבר לו שהאח נתן לאביו בטעות תרופה לא נכונה, וגרם לו לדום לב. בירור מעמיק יותר גילה כי המטופל התלונן על כאב בטן, והרופא רשם לו תרופה נגד צרבת. אלא שהאח נתן לו בטעות את התרופה פנקורוניום, המשמשת להרגעת שרירים - ובמינון גבוה יותר, מהווה חלק מ"קוקטייל" הרעל שניתן בעת הוצאות להורג. 30 דקות לאחר מתן התרופה, איבד סמית' את הכרתו ולבו חדל לפעום.

"הרופא הסביר לי שהאריזות של התרופות נראו דומות, ולכן האח התבלבל", סיפר מארק לרשת CBS. הרופאים הצליחו אמנם להחיות את אביו באותו יום, אולם הוא נותר במצב של מוות מוחי, ומת סופית כעבור חודש. מאז, ניסתה משפחתו לחקור את נסיבות מותו, ולמצוא תשובות לשאלות המטרידות - ובהן, בין היתר, מדוע האח עדיין מועסק בבית החולים. "האח ובית החולים הרגו את אבא שלי", קבע מארק בפסקנות בראיון ל-ABC. עורך הדין שהגיש את התביעה, אנדרו יאפא, הוסיף בשמו: "זהו המקרה הגרוע ביותר של רשלנות רפואית שראיתי אי פעם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully