וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלך לעולמו אלי הורביץ, מנכ"ל ויו"ר "טבע" לשעבר

הורביץ נאבק בשנים האחרונות במחלת הסרטן ובשבוע שעבר אושפז בבית החולים בתל השומר. ראש הממשלה נתניהו ספד לו: "הוא היה אציל נפש, פטריוט בכל רמ"ח איבריו. אתגעגע לאיש הנפלא הזה"

מנכ"ל ויו"ר "טבע" לשעבר, אלי הורביץ, הלך אמש (שני) לעולמו והוא בן 79. הורביץ, שנאבק בשנים האחרונות במחלת הסרטן, הלך לעולמו לאחר שבשבוע שעבר אושפז בבית החולים "שיבא" בתל השומר.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ספד להורביץ ואמר כי "אלי הורוביץ היה מגדולי התעשיינים שקמו במדינת ישראל. הוא היה אציל נפש, פטריוט בכל רמ"ח איבריו, מסור בכל מאודו לפיתוח הכלכלה והחברה בישראל. למדתי ממנו רבות, הערצתי את חוכמתו והישגיו. אהבתי את אישיותו החמה. לא היה שגריר טוב ממנו ליזמות הישראלית ולרוח הישראלית, אתגעגע לאיש הנפלא הזה".

במשרד האוצר ספדו גם כן להורביץ. בהודעה מטעם המשרד נמסר כי "שר האוצר, יובל שטייניץ, ואנשי משרדו מרכינים ראש עם פטירתו של אלי הורביץ, ענק העשייה והתעשייה הישראלית. הורביץ שהוביל חברת תרופות קטנה לענקית עולמית, היה איש חזון במלוא מובן המילה. בשנים האחרונות היה חבר בוועדה המייעצת לשר האוצר בהתנדבות, וסייע להתמודדותה של ישראל עם המשבר העולמי. יהיה זכרו ברוך".

תחת הנהגתו של הורוביץ, ששימש כמנכ"ל החברה בין השנים 1976-2002 וכיו"ר חבר המנהלים בין השנים 2002-2010, הפכה טבע לאחת מחברות התרופות הגנריות המובילות בעולם ולאחת החברות הגדולות בישראל. בנוסף, כיהן הורביץ בעבר גם כיו"ר בנק לאומי וכנשיא התאחדות התעשיינים.

הורביץ נולד בירושלים בשנת 1932 ולמד כלכלה באוניברסיטה העברית בעיר. עוד בהיותו סטודנט החל לעבוד בחברת אסיא, שמאוחר יותר עם מיזוגה עם חברות אחרות הפכה לחברת טבע. הורביץ, שהחל לעבוד בתפקיד שוטף כלים בחברה, התקדם בסולם הדרגות וב-1976 מונה למנכ"ל קבוצת טבע. ב-2002, כשהיה בן 70, פרש הורביץ מהתפקיד ובמקומו מונה ישראל מקוב.

במהלך פועלו המקצועי זכה הורביץ במספר פרסים. ב-1976 עת מונה למנכ"ל טבע זכה הורביץ בפרס התעשייה בקטגוריית הכימיה. בשנת תשס"ב (2001-2002) זכה הורביץ בפרס ישראל על מפעל חיים. בעבר היה הורביץ מועמד להתמנות לתפקיד שר האוצר כמחליפו של בנימין נתניהו שהתפטר מהתפקיד, אך הודיע שאין לו עניין בתפקיד. באותה הזדמנות קרא הורביץ לתוכנית לצמצום העוני, ואמר שהרפורמות הכלכליות של נתניהו, הגם שתמך בהן, נעשו שלא מתוך הידברות, כראוי לדעתו.

עוד על אלי הורביץ:
אלי הורביץ אושפז במצב קשה בבית החולים תל השומר
דעה: הורוביץ יכול להחלים בשקט
סוף עידן בטבע

בהכנת הידיעה השתתפו טל שלו וגלעד גרוסמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully