וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודנטים לרפואה דחו הסטאז': "נאבקים על החלום"

מאות סטאז'רים הודיעו כי לא יתחילו את שנת ההתמחות כמתוכנן: "ניתן למנוע מרופא להתפטר, אך לא ניתן למנוע ממנו להתחיל לעבוד". ליצמן: "הממשלה הוקדמת הותירה הרס במערכת הבריאות"

ערוץ הכנסת

(צילום: באדיבות ערוץ הכנסת)

על רקע המשבר המתמשך במערכת הבריאות ומאבקם של הרופאים המתמחים על תנאי העסקתם כפי שנקבעו בהסכם בין ההסתדרות הרפואית לאוצר, הודיעו היום (שני) סטודנטים לרפואה כי לא יתחילו את תהליך ההתמחות שלהם, הסטאז', "במידה ולא תתקבלנה דרישות המתמחים לבחינה מחדש של ההסכם".

"בימים אלה מסיימים כ-400 סטודנטים לרפואה, מכל הארץ, את בחינות הגמר שלהם וצפויים להיכנס לבתי החולים לשנת הסטאז' שלאחריה יתחילו בהתמחות", כתבו הרופאים לעתיד בהודעתם, "כאקט של תמיכה במאבק המתמחים, אבל גם מתוך בחירה אישית שלא לעבוד בתנאים הקיימים היום ברפואה הציבורית, החליט חלק נכבד מהמחזור המסיים שלא להתחיל את הסטאז'. מסתבר שניתן למנוע מרופא להתפטר, אבל לא נראה סביר שניתן למנוע ממנו להתחיל לעבוד".

"מאוכזבים עמוקות ממעסיקינו לעתיד"

לעמוד הפייסבוק שפתחו הסטאז'רים רק אתמול, תחת הכותרת "בוגרי רפואה 2011 לא מתחילים סטאז'", הצטרפו עד כה כבר כ-216 חברים. כמו כן, לדברי הסטודנטים, עשרות מתוכם כבר שלחו מכתבים לבתי החולים ובהם הודיעו על כוונתם שלא להתחיל את שנת הסטאז' כמתוכנן. "נקטנו בצעד הקיצוני הזה מאחר ואנו מאוכזבים עמוקות מהאופן שבו המעסיקים העתידיים שלנו, משרד הבריאות וממשלת ישראל, מתמודדים עם המשבר הנוכחי", הסבירו, "ציבור המתמחים הוא ציבור יקר וחיוני וההתנהלות מולו היא כוחנית שלא לצורך. אי אפשר להעביד רופאים בכפייה".

"אנו קוראים לראש הממשלה ושר הבריאות להתערב ולגרום לפתיחת ההסכם מחדש או לקיצור משכו, על מנת להביא לפתרון המשבר הנוכחי, למנוע את שבירת רוחם של הרופאים בישראל והכי חשוב – לתת לרפואה הציבורית סיכוי להתאושש משנים של הזנחה פושעת", כתבו הסטודנטים, "החלום שלנו היה, מאז ומעולם, להיות רופאים - עכשיו אנחנו נלחמים על החלום, נלחמים כדי שמערכת הבריאות תהיה מערכת הבריאות שמגיעה לילדים שלנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

ליצמן: "הורדתי 25% ממחירי התרופות"

בתוך כך, סגן שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה), אמר היום כי "הממשלה הקודמת השאירה לי בירושה הרס במשרד הבריאות". בדיון שנערך בכנסת בהצעת אי אמון בממשלה, אמר סגן השר כי "מי אחראי לכל ההפרטות למיניהן? הכנסת הקודמת. אני כסגן שר הבריאות צריך לבוא לוועדות הכנסת כדי להסביר מה עשיתם בקדנציה הקודמת".

ליצמן הוסיף, כי "בזמן ממשלת ישראל תחת קדימה לאף בית חולים בפריפריה לא היה רישיון לערוך בדיקות MRI". הוא פנה לחברי הממשלה הקודמת ואמר: "אתם תצטרכו לתת את הדין למה לא היה MRI בתקופה שלכם בכל בתי החולים בפריפריה. למה תוחלת החיים בפריפריה היא פחות שלוש שנים מאשר במרכז?". הוא התייחס גם לסל הבריאות ואמר כי "אני בכהונתי הורדתי 25% ממחירי התרופות".

עוד על המשבר במערכת הבריאות:
הרופאים הסכימו לשוב לעבודה - שני מגשרים מונו
סטודנטים הפגינו מול משכן נתניהו: ”קח אחריות”
המתמחים תומכים בחזרה לעבודה; נתניהו הזהיר מפני אנרכיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully