וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "זאב בודד" חשוד בתכנון פיגוע בניו יורק

21.11.2011 / 2:54

במסיבת עיתונאים הודיע ראש עיריית ניו יורק מייקל בלומברג על לכידתו של אדם החשוד שתכנן לפגוע בחיילים אמריקאים ששבו מעירק ומאפגניסטן. בחקירתו הודה: ”קיבלתי השראה מאל קאעדה”

ראש עיריית ניו יורק, מייקל בלומברג, כינס הלילה (שני) מסיבת עיתונאים משותפת עם מפקד המשטרה במדינה ריימונד קלי, במהלכה מסר פרטים על אדם שנעצר ביום שבת האחרון בחשד שתכנן לפוצץ מטעני חבלה אשר נועדו לפגוע בחיילי ארצות הברית ששבו מחזית הלחימה בעירק ובאפגניסטן.

קלי הסביר כי החשוד - חוזה פימנטל בן 27 - היה תחת מעקב צמוד מאז חודש מאי 2009 והוא כונה על ידי גורמי הביטחון "הזאב הבודד" – מפגע המחליט לפעול על דעת עצמו. מפקד משטרת ניו יורק אף ציין כי הנאשם לא הסתפק בפגיעה בחיילי ארה"ב אלא תכנן לפגוע גם בשוטרים ובמשרדי ממשלה.

בחקירתו, הודה פימנטל כי אכן נקט פעולות אשר נועדו להרכיב מטען חבלה. לדבריו, תכנן להרכיב מטען צינור על פי הנחיות שהופיעו באתר אינטרנט המכונה "השראה" המזוהה עם ארגון הטרור אל-קאעדה, אשר מופץ בחצי האי ערב. במסמכים המשפטיים שפורסמו, צוין כי הנאשם היה "במרחק של שעה מהשלמת הרכבת המטען".

פימנטל נתפס בסופו של דבר על ידי המשטרה בשעת מעשה, בעת שניסה לנקב את הצינור שנועד לשמש כמטען חבלה, בבית אמו בניו יורק. על פי מסמכים משפטיים שפורסמו הלילה, הוא מואשם בשלושה סעיפי עבירות הקשורים לפעילות טרור, ובשני סעיפים נוספים.

מתגברים הניסיונות

אין זו הפעם הראשונה שבה ניסה אדם אחד על דעת עצמו ללמוד כיצד להרכיב מטען חבלה ולנסות לפגע ללא פנייה מפורשת מצד ארגון טרור. בחודש ספטמבר האחרון עצרו הרשויות בארצות הברית צעיר מוסלמי ממדינת מסצ'וסטס אשר תכנן לפגוע או להחריב את הפנטגון ואת בניין הקונגרס האמריקאי, הקפיטול, באמצעות מטוס זעיר המופעל בשלט רחוק ועליו חומרי נפץ. הצעיר, רזוואן פרדאוס, אזרח ארה"ב בן 26, אף הואשם בניסיון תמיכה בארגון אל-קאעדה במטרה להוציא לפועל פעולות נגד חיילי צבא ארה"ב מחוץ לשטח המעצמה.

במקביל למפגעים הבודדים פועלים גם ארגוני הטרור על מנת לייצר פיגועים גדולים אשר יפגעו בתדמיתה של המעצמה האמריקאית. בחודש מאי 2010 נעצר פייסל שאחזד, אזרח אמריקאי ממוצא פקיסטני, לאחר שהיה מעורב בניסיון הפיגוע בטיימס סקוור בניו יורק באמצעות מכונית התופת. בחקירתו, סיפר שאחזד כי שב לאחרונה מביקור בפקיסטן - שם עבר אימונים להכנת פצצות.

באותה שנה, פעל גם עומר פארוק עבדול מוטלב בן 23, המחבל הניגרי אשר ניסה לפוצץ מטוס נוסעים בדטרויט בערב חג המולד. במהלך חקירתו סיפר כי קיבל מכשיר נפץ מארגון אל קאעדה בתימן, והתאמן שם. מרכיבי הפצצה הוסתרו בבגדיו ועבדול מוטלב היה אמור לפוצץ אותה לפי שיקול דעתו. הוא הוסיף כי ישנם כ-20 צעירים נוספים שהוכשרו בתימן להשתמש באותה טכניקה בה הוא השתמש על מנת לפוצץ מטוס נוסעים.

עוד בנושא:
נעצר מוסלמי שתכנן לשגר מזל"ט ממולכד לפנטגון
ארה"ב: החשוד הודה בחקירתו כי אומן בפקיסטן
המחבל שניסה לפוצץ מטוס יואשם בניסיון רצח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully