וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גשמי ברכה: נובמבר כבר עקף את הממוצע החודשי

המערכת החורפית שפקדה את אזורנו הובילה לעליית ממוצע הגשמים החודשי, ביחס לשנים קודמות. יחד עם זאת, למרות ההבטחות - לא ירד שלג בחרמון, ורק בצידו הסורי ניתן להבחין בפסגה לבנה

נובמבר מתעלה על הציפיות עד כה: בתחנות רבות למדידת משקעים ברחבי הארץ נמדד מתחילת העונה ממוצע גשמים שעולה על זה משנים קודמות. שיאן הגשמים לפי שעה הוא אזור השרון הדרומי, עם כמות של יותר מ-200 מילימטר גשם מתחילת העונה, שמהווה 34 אחוז מהממוצע הרב שנתי. הממצאים מרגשים עוד יותר, בהתחשב בעובדה שהחורף מתחיל רשמית רק ב-21 בדצמבר, כך מסר היום (ראשון) אליאור גיל, מחברת מטאו-טק.

לעומת זאת, לאחר הבטחות רבות על כך שבסוף השבוע יירד שלג בחרמון, הממתינים נותרו מאוכזבים. אך לעומת זאת - בחרמון הסורי ניתן להבחין בפסגה מושלגת.

שלג בחרמון בחודש נובמבר , נובמבר 2011. ג'יליס
שכנתינו מצפון כבר נהנית משלג על הפסגות. החרמון הסורי/ג'יליס

בקצרין ירדו מתחילת העונה 105 מילימטרים של גשם, שמהווים 22 אחוזים מהממוצע השנתי. בכינרת ירדו 54 מ"מ, שהם 12 אחוזים מהממוצע. על אף שבכנרת נרשמו באופן יחסי פחות משקעים, היא עדיין עומדת ביעדה לחודש זה. בחיפה ירדו עד כה 153 מ"מ, שמהווים 28 אחוזים מהממוצע. בתל אביב ירדו 201 מ"מ, שהם 36 אחוזים מהממוצע.

אזור הרי יהודה הוא היחיד במרכז שעדיין לא עומד ביעדו לעונה עם 51 מ"מ גשם, שמהווים רק 10 אחוזים מהממוצע הרב שנתי. באשדוד ירדו מתחילת העונה 151 מ"מ, שמהווים 29 אחוזים מהממוצע הרב שנתי. בלכיש נמדדו עד כה 60 מ"מ גשם, שהם 15 אחוזים מהממוצע.

מרבית הגשם ירד בשבוע האחרון במישור החוף. זו תופעה מוכרת וידועה, שנובעת מהעובדה שהים עדיין חם והעננים נוטים להתפתח דווקא באזור זה. החזאי הוסיף כי ככל שהעונה מתקדמת, התופעה נעה מזרחה לכיוון ההרים. עוד אמר כי נובמבר "אמנם גשום אבל לא חריג. בעבר היו חודשי נובמבר גשומים יותר, כשהמשמעותי האחרון היה ב-1994. הממוצע של נובמבר הוא תוצאה של נובמברים גשומים במיוחד לצד נובמברים יבשים. נובמבר שעבר, שלא ירדו בו משקעים כמעט בכלל, חריג בקיצוניות לכיוון השני".

החל ממחר - התחממות

ביממה האחרונה נמדדו 16 מ"מ גשם בעמק יזרעאל, 6 מ"מ בחיפה, 4 מ"מ בתל אביב, 12 מ"מ בירושלים, 24 מ"מ בלכיש ו-11 מ"מ בצפון הנגב.

התחזית החזויה להיום: מזג האוויר יהיה יחסית מעונן בכל הארץ וגשם חזק יירד מערבית לכינרת. המגמה של גשם מקומי צפויה להימשך הערב והלילה באזורי החוף, וכמו כן צפויות התבהרויות בפנים הארץ.

מזג האוויר היום יהיה קר מהרגיל לעונה: בקריית שמונה ינועו הטמפרטורות מ-17 מעלות ביום עד 9 מעלות בלילה, בצפת מ-12 מעלות ביום ועד 8 בלילה, בחיפה צפויות להיות 19 מעלות ביום שיירדו ל-11 מעלות בלילה, ובתל אביב יהיו 19 מעלות ביום ויירדו ל-10 מעלות בלילה. בירושלים יהיה קר במיוחד - ביום יהיו 11 מעלות בלבד והן יירדו ל-7 מעלות בלילה, בבאר שבע יהיו 18 מעלות ביום ו-9 מעלות בלילה ובאילת יעמדו הטמפרטורות על 23 מעלות ביום, שיירדו ל-12 מעלות בלילה.

מחר צפויים שמיים בהירים עד מעוננים חלקית, עם סיכוי לגשם במישור החוף, וכן תפויה עליה קלה בטמפרטורות. לקראת הצהריים יש ציפייה להיווצרות עננים מקומיים מעל ההרים. בשלישי וברביעי צפויה התייצבות והתחממות.

וואלה! מזג אוויר

  • עוד באותו נושא:
  • מזג אוויר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully