וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ספינות קרב רוסיות בדרכן לחופי סוריה

ניר יהב

18.11.2011 / 14:01

לפי עיתון סורי, הספינות עושות דרכן לחופי סוריה, ויגיעו היום, במטרה "לתמוך באסד", ולהזהיר את המערב מפני התערבות מהנעשה במדינה. עוד דווח: סוריה הסכימה להכנסת משקיפים

המתיחות הדיפלומטית בין המעצמות על רקע המהומות בסוריה מחריפה: העיתון הסורי "אל-בינא" דיווח הבוקר (שישי) כי ספינות מלחמה רוסיות צפויות להיכנס במהלך היום למים הטריטוריאליים של סוריה. לפי הדיווח בעיתון המזוהה עם המשטר, מדובר בצעד "בעל חשיבות פוליטית וצבאית ברורה", לפיו רוסיה מתנגדת להתערבות בינלאומית בנעשה בסוריה ותומכת במשטרו של הנשיא בשאר אסד. לפי שעה לא התקבל אישור לדיווח ממקורות במוסקבה.

ספינת מלחמה רוסית. Fernando Llano, AP
בדרך לרוסיה? ספינת קרב רוסית/AP, Fernando Llano

מנגד, כינסו בצהריים שרי החוץ של צרפת וטורקיה מסיבת עיתונאים באנקרה ובה קראו להגברת הלחץ על דמשק, על רקע האלימות בה נוקט הצבא כלפי מתנגדי השלטון. שר החוץ הצרפתי, אלן ז'ופה, אמר כי הוא לא תולה תקוות בכך שסוריה תיענה בחיוב ליוזמת הפיוס שהציעה הליגה הערבית. לדעתו, יש להחריף את הסנקציות על סוריה, אך אין לנקוט בפעולות מדיניות חד-צדדיות. עוד הוא ציין, כי כל התערבות בינלאומית בסוריה צריכה לעבור את אישור האו"ם.

"סוריה הסכימה להכניס משקיפים לשטחה"

מחר אמור לפוג האולטימטום שנתנה הליגה הערבית לסוריה להפסקת האלימות במדינה ולהכנסת משקיפים בינלאומיים לשטחה. מקורות במרוקו אמרו לרשת הטלוויזיה "אל-ערביה", כי סוריה נענתה לאולטימטום והסכימה להכניס משקיפים. עד כה לא פורסמה הודעה רשמית בנושא, ולא ברור מהי זהותם של אותם משקיפים. גם בליגה הערבית טרם הגיבו על הדיווח.

כבכל יום שישי, יצאו היום רבבות בני אדם להפגין ברחבי סוריה נגד משטרו של הנשיא אסד. ההפגנות נערכות בסימן "גירוש השגרירים", ובהן קוראים המפגינים למדינות העולם לגרש את השגריר הסורי משטחן. עדי ראייה דיווחו, כי כוחות הביטחון הסורים ירו אש חיה לעבר מפגינים בעיר דיר א-זור. רשת הטלוויזיה "אל-ערביה" דיווחה כי עד כה נהרגו ברחבי סוריה 12 מפגינים מאש כוחות הביטחון, בהם ילדה. הטלוויזיה הסורית דיווחה כי שלושה אנשי כוחות הביטחון נהרגו מפיצוץ מטען בעיר חמה.

מארגני ההפגנות דיווחו עוד, כי חיילי צבא סוריה ואנשיו של הנשיא אסד כיתרו מסגדים באזור העיר אדלב, וחסמו את הכניסות והיציאות לעיר, כדי למנוע מהמתפללים להשתתף בהפגנות. הפגנות גדולות נוספות נערכו בערים רבות, בהן חומס, חמה וכן באבו-כמאל וקוריה. הפגנה נוספת מתקיימת בשכונת מידאן, שבבירה דמשק. גם באזור דמשק התפרשו כוחות רבים של אנשי הביטחון הסורים בניסיון למנוע התפרצות הפגנות. מוקדם יותר דווח כי צבא סוריה הפגיז שתי עיירות בצפון סוריה וכי כתוצאה מכך נפצעו מספר בני אדם. עוד דווח כי כוחות הביטחון הסורים עצרו בדיר א-זור את עלא אל-חדר, כתב של סוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנ"א, שהתפטר במחאה על אלימות המשטר נגד המפגינים.

מהומות בסוריה - כותרות אחרונות
סוריה: עוד בסיס צבא הותקף, מעצרים המוניים
פרשנות: עליית מדרגה בסוריה: שלטון אסד נחלש מדי יום
”מחר בפריז: כנס עולמי לדיון ביום שאחרי אסד”

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully