וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרב גרסאות: פרופ' מור יוסף יטפל במשבר המתמחים?

17.11.2011 / 21:28

לאחר שהכריז משרד הבריאות כי פרופ' מור יוסף מונה כפרויקטור לצורך ניהול משבר הרופאים, הוא מכחיש את הדברים ואומר: "אני מביע אמון מלא בגמזו כמנכ"ל משרד הבריאות"

האירועים במשרד הבריאות לא מפסיקים להפתיע: שעה בלבד לאחר שלשכת סגן שר הבריאות יעקב ליצמן הוציאה הודעה לפיה פורפסור שלמה מור יוסף, לשעבר מנכ"ל הדסה, ימונה כפרויקטור לצורך ניהול משבר הרופאים במקומו של מנכ"ל משרד הבריאות רוני גמזו, מפרסם מור יוסף הכחשה מלאה לידיעה.

מור יוסף מסר כי אין לו כל כוונה להיות מנכ"ל משרד הבריאות או לשמש כפרויקטור כפי שפורסם, והביע אמון מלא בתפקודו של גמזו כמנכ"ל משרד הבריאות. פרופ' מור יוסף סבור כי יש למצוא פתרון לתנאי העבודה וההשתכרות של המתמחים, והוא היה שותף פעיל במשא ומתן שנערך איתם עד לאחרונה. הוא מתנגד לשימוש בנשק ההתפטרות ההמונית וקורא לפתור את המשבר בהידברות ולא מתוך כוחניות. כל זאת, על פי החלטת בית המשפט העליון ותוך כיבוד החוק.

גמזו הרתיח את האוצר

קודם לכן נודע כי ראש הממשלה בנימין נתניהו, עומד להפקיע עוד הערב את סמכויות ניהול משבר הרופאים ממנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו.

מלשכת סגן שר הבריאות יעקב ליצמן נמסרה הודעה רשמית כי "סגן שר הבריאות החליט בעצה אחת עם ראש הממשלה ובהסכמת מנכ"ל משרד הבריאות, למנות את פרופ' מור יוסף כיועץ מיוחד וכפרוייקטור שיעסוק במשבר הרופאים המתמשך. מור יוסף יהיה כפוף בעבודתו לסגן שר הבריאות. פרופ' גמזו ימשיך בתפקידו כמנכ"ל המשרד. סגן השר מגבה את מנכ"ל משרדו ומתנער מניסיונות שונים לפגוע במעמדו".

את ההדחה דחף שר האוצר יובל שטייניץ ובכירי משרדו, שכבר מספר שבועות מנסים לשכנע את נתניהו לפטר את גמזו, שנתפס בעיניהם כמשתף פעולה עם הרופאים במשבר המתרחש במערכת הבריאות.

קצפם של בכירי האוצר על גמזו יצא גם בעקבות העובדה כי סירב לפטר את סמנכ"ל המרכז הרפואי רמב"ם פרופ' שמעון רייסנר, בעקבות סירובו של אתמול לפטר את הרופאים המומחים שהתפטרו ברמב"ם. גמזו הסתפק בשימוע בלבד ולא פיטר את רייסנר, למרות שבאוצר רצו מאד לנקוט בצעד מנהיגותי שירתיע את שאר הרופאים.

בנאום שנשא גמזו אתמול בכנס ים המלח של מערכת הבריאות אמר כי "האוצר הפתיע לטובה בכך שדן בכלל עם המתמחים לאחר ההסכם, אבל נראה שהאוצר תקוע קונספטואלית, לא יצירתי, וחושב שהתהליך הזה יכול להיות מנוהל בכוח. מנסיון המאבקים והוויכוחים עם האוצר, טענתי היא שללא גורם שלישי שיעיז ויהיה בו אמון, זה יגיע לשיאים חדשים. האוצר נתפס בעיני המתמחים כזחוח, מזלזל, נוקשה ותחבולן. גם כשאינו כזה. יש מספיק גורמים שכאלו שיכולים להביא את הביטחון לשני צדדים שלא מאמינים, ואף פיתחו רגשות כבדים אחד למול השני. אין מנוס מגורם שלישי, יהה זה בית המשפט, דמות ציבורית וכדומה".

באותו נאום ביקר גמזו גם את הרופאים ואמר: "הרופאים נאבקים מבלי להחליט בדיוק מה חשוב יותר - פתרון העיוותים, עוד כסף/מענקים למתמחים או מומחים צעירים, ביטול תורנויות מומחים, קיצור הסכם שטוב לכולם, ביטול השעון שטוב למומחים. המתמחים והמומחים משנים את הדרישות הללו מעת לעת וגם לנו קשה לעקוב. זה יוצר מצב מסובך שנראה ש'אין עם מי לדבר'. הם בעצמם מבולבלים ומשתמשים בסיסמאות של 'מערכת קורסת' ו'מערכת רקובה'. הביטויים ואופן המחאה שנחשפנו אליה לא מכבדים את מקצוע הרפואה".

עוד בנושא:
מנכ"ל משרד הבריאות נגד האוצר: "כמו מאפיונרים"
משרד הבריאות נסוג: "שיחה בלבד" לבכיר מרמב"ם
רמב"ם הושבת עד 10:00; ההנהלה מסרבת לפטר רופאים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully