וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל משרד הבריאות נגד האוצר: "כמו מאפיונרים"

בעיצומו של משבר הרופאים, הוקלט מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' רוני גמזו כשהוא תוקף את התנהלות האוצר. ההקלטה פורסמה בערוץ 2. בג"ץ נתן למתמחים ארכה להחליט אם הם מוכנים למשא ומתן

שיחה סגורה שקיים מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' רוני גמזו, חושפת את עמדתו בכל הקשור להתנהלות ראש הממשלה בנימין נתניהו ומשרד האוצר במשבר הרופאים המתמשך. בשיחה שפרטיה פורסמו אמש (חמישי) בערוץ 2 ואשר הוקלטה בפגישה שקיים פרופ' גמזו עם קבוצה של רופאים מתמחים באחד מבתי החולים במרכז הארץ, נשמע מנכ"ל משרד הבריאות כשהוא אומר כי "כשישבתי עם ראש הממשלה. בישיבה, הסבירו לו, שתשמע, הרופאים הם בכל זאת סקטור מאוד מאוד חזק. יש חוסר ברופאים, מתחיל להיות חוסר ברופאים וזה. אז הוא אומר: יביאו רופאים מהודו, זה עולם גלובלי".

בנוגע למשרד האוצר אמר פרופ' גמזו בשיחה עם המתמחים כי "הם (נציגי המתמחים) מדברים על האוצר, הם מדברים במרחק מהאוצר. אתם לא מבינים את רמת המניפולציות (של האוצר), את רמת המאפיונריות, אתם לא מבינים את רמת האגרסיביות, שמופעלת כלפי כל מי שעובד מולם. גם אני, ואני עומד לאורך זמן. רק תרשמו לכם שאת הפיטורים שלי כבר הם ביקשו מספר פעמים בשנה האחרונה. ממש, מראש הממשלה, ובלי ליצמן אני הייתי כבר נמצא במקום אחר".

עוד אמר פרופ' גמזו כי "יש לכם עסק עם מערכת מאוד מאוד אגרסיבית, מאוד מאוד מתוחכמת. עם מסורת של שנים. היא לא פעם ראשונה מנהלת משא ומתן מול רופאים, היא מעבירה את המסורת, מגורם לגורם".

אחד מנושאי המחלוקת העיקריים במשא ומתן היה שעון הנוכחות. נציגי האוצר טענו שהרופאים נוטשים את בתי החולים הציבוריים כבר בשעות הצהריים כדי לעבוד במרפאות פרטיות. פרופ' גמזו נשמע בשיחה שהוא אומר בנושא זה כי "לאורך המשא ומתן, אני הוכיתי בתדהמה. כי אני נגד שעון, לחלוטין. בבסיס שלי, אני נגד שעון מסיבה אחרת לחלוטין, אני חושב ששעון יוציא את האנשים (הרופאים) החוצה מבית החולים".

משרד האוצר: "יצע המרצע מהשק"

ממשרד האוצר נמסר בתגובה לפרטי השיחה שקיים פרופ' גמזו כי "יצא המרצע מהשק וברור כי הסיבה לנטישת הרופאים ופגיעה בציבור החולים היא ההתנגדות לשעון נוכחות. אנו מוכים בתדהמה ומצטערים צער עמוק לגלות כי האיש שאמון על ניהול מערכת הבריאות הציבורית נתפס בהתבטאויות כל כך אומללות שמטרתן החרפת המשבר עם הרופאים".

מלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר בתגובה כי "במטרה למלא את המחסור של מאות של רופאים בישראל, פועל ראש הממשלה בנימין נתניהו להכשרה מהירה של מאות רופאים ישראלים שלמדו בחו"ל ומעוניינים להשתבץ במערכת הבריאות הציבורית".

תגובת משרד הבריאות: "ההקלטה היא המשך ניסיונות של גורמים להחליש את מי שחולק על דעתם, במיוחד את מנכ"ל משרד הבריאות. כחלק מהניסיונות ליצור תשתית לפיטורי המנכ"ל החליטו להדליף חומרים אלו. סגן שר הבריאות מגבה את המנכ"ל".

במפלגת קדימה אמרו בתגובה לפרטי השיחה בה הוקלט פרופ' גמזו כי "גילוי אמירתו של נתניהו חושפת את האמת לציבור - ביבי לא רואה את הרופאים ממטר. הוא רואה רק מספרים. רק ראש ממשלה מנותק ואטום מסוגל להתעלם מהתפטרותם ההמונית של טובי בניה של הארץ הזו, להתעמר בהם במשך חודשים ולשלוח אותם בפועל לחפש את חייהם במדינה אחרת, מתוך מחשבה שנייבא רופאים כאילו מדובר בבגד. נתניהו במו ידיו מחסל את הרפואה הציבורית בישראל ואין בו את החמלה כדי להבין עד כמה מסוכנת התנהגותו. פרצופה המכוער של הממשלה הזו לצערנו הוא פרצופה של המדינה".

הערב גם הוחלט במשרד הבריאות למנות את פרופ' שלמה מור-יוסף כפרויקטור למשבר הרופאים. בעניין זה נמסר ממשרד הבריאות כי "סגן שר הבריאות יעקב ליצמן החליט בעצה אחת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ובהסכמת מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' רוני גמזו, למנות את פרופ' שלמה מור יוסף, כיועץ מיוחד וכפרויקטור שיעסוק במשבר הרופאים המתמשך. פרופ' מור יוסף יהיה כפוף בעבודתו לסגן שר הבריאות. פרופ' רוני גמזו ימשיך בתפקידו כמנכ"ל המשרד". לאחר כמה שעות, פרופ' מור יוסף הכחיש את הדברים.

בתוך כך, בג"ץ נתן הערב למתמחים ארכה עד יום ראשון להחליט האם הם מוכנים לשוב ולנהל מו"מ במשך שבועיים עם האוצר, ובליווי גורם ממונה. אם המתמחים יסכימו אז הם ישובו לעבודה ויקיימו מו"מ, ואם הם יסרבו אז האוצר יכול לפנות לבית הדין הארצי לעבודה ולבקש דיון חירום זאת לאחר שהמתמחים סירבו להצעת בית המשפט לגישור.

(עדכון ראשון: 20:21)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully