וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ פסק: הרופאים המתמחים

שופטי בג"ץ קבעו הערב (חמישי) כי הרופאים המתמחים בג"ץ נתן למתמחים ארכה עד יום ראשון להחליט האם הם מוכנים לשוב ולנהל מו"מ במשך שבועיים עם האוצר, ובליווי גורם ממונה. אם המתמחיםיסכימו אז הם ישובו לעבודה ויקיימו מו"מ, ואם הם יסרבו אז האוצר יכול לפנות לבית הדין הארצי לעבודה ולבקש דיון חירום זאת לאחר שהמתמחים סירבו להצעת בית המשפט לגישור.

בג"ץ דן משעות הצהריים בעתירה שהגישו הרופאים המתמחים נגד המדינה, בדרישה להתיר את ההסכם שחתמה המדינה עמם. נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, היושבת בראש הרכב השופטים, תקפה במלים קשות את העותרים, ואמרה כי נטישת בתי החולים על ידי חלק מהמתמחים בשבועות האחרונים היא בבחינת "עשיית דין עצמי". לדבריה, העתירה לא נדחתה על הסף מתוך ניסיון להגיע לפתרון קונקרטי, בסיוע של מגשרים. השופט יורם מלצר שאל את נציגי העותרים: "מדוע לא יכולתם לחכות? מדובר בניקיון כפיים".

מחר יידרשו הרופאים המתמחים להשיב לבית הדין הארצי לעבודה מדוע הם נעדרים מעבודתם, חרף צווי המניעה שהוצאו נגדם, ולמעשה מבזים את בית המשפט. הרופאים היו אמורים להגיש את תשובתם הבוקר, אך נשיאת בית הדין, השופטת נילי ארד, דחתה את מועד הדיון בשל עתירת המתמחים לבג"ץ.

משבר המתמחים - כותרות אחרונות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully