וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם מדיני: "הפלסטינים בדרך לעימות חזיתי מולנו"

טל שלו, כתבתנו המדינית

16.11.2011 / 20:16

בירושלים הזהירו כי הדיווח על פריצת הדרך במאמצי הרשות להשגת ממשלת אחדות עם חמאס, היא "עוד שלב בהסלמה הפלסטינית נגד ישראל", והזהירו מעימות של הפלסטינים גם מול האמריקאים

"הפלסטינים מתכוננים לעימות חזיתי נגד ארצות הברית וישראל" – כך הזהירו היום (רביעי) גורמים מדיניים בירושלים, בתגובה לדיווחים על פריצת הדרך במאמצי הפלסטינים להקמת ממשלה מאוחדת לחמאס ולפתח, על רקע הקיפאון המדיני ודשדוש הניסיונות הבינלאומיים לחדש את המשא ומתן בין ישראל לרשות הפלסטיניים. בשיחה עם וואלה! חדשות אמר גורם מדיני בכיר כי "זהו עוד שלב בהסלמה הפלסטינית נגד ישראל".

עוד בנושא
ישראל תמשיך להקפיא את העברת הכספים לפלסטינים
מסתמן: מועצת הביטחון לא תדון בקבלת הרשות לאו”ם
חמאס מתגמש: לא נתנגד שפיאד יכהן כשר האוצר

לדברי הגורם, "זה לא מקרי שבימים האחרונים יצאו קריאות מכיוונו של אבו מאזן להגברת ההתנגדות והמאבק בישראל, ושהוא מוסיף תנאי חדש להשלמת הסכם – שחרור כל האסירים". הגורם הוסיף כי דרישתו של אבו מאזן לשחרר את אסירי הפתח מבתי הכלא הפלסטיניים, בעקבות עסקת שליט, מצטרפת להתניות קודמות של הפלסטינים לשוב לשולחן המשא ומתן, כמו הדרישה להתחייבות לחזרה לגבולות 1967, הדרישה להקפאת הבנייה במזרח ירושלים, והקמפיין המחודש לחרם על מוצרים ישראליים. "כל זה הופך את ההכרזות הפלסטיניות על רצונם להגיע לשלום ולהסכם לבדיחה, וכל רצף האירועים האחרון הוא הכנה של הפלסטינים לעימות חזיתי נגד ישראל וארצות הברית".

ניסיונות הקוורטט עומדים במקום

בתוך כך, ניסיונות הקוורטט להתנעה מחודשת של השיחות בין ישראל לרשות הפלסטינית ממשיכים לדשדש. בירושלים מוסיפים להאשים את הפלסטינים בהתחמקות משולחן המשא ומתן, ובתום פגישת נציגי הרביעייה הבינלאומית עם שליחו של ראש הממשלה ביום שני האחרון, עורך הדין יצחק מולכו, הביעו בלשכת ראש הממשלה אכזבה מסירובם של הפלסטינים לחזור לשולחן המשא ומתן. "הפלסטינים יוצרים מצג שווא בפני הקהילה הבינלאומית, לפיו הם לכאורה מוכנים לדיון בזמן שהם מתחמקים מכל דיון אמיתי", אמר גורם מדיני לוואלה! חדשות.

לפי מתווה הקוורטט, שהוצג בסוף ספטמבר באו"ם, תוך חודש הייתה אמורה להתקיים פגישה ישירה בין הצדדים, אך הפלסטינים התמידו בסירובם להיפגש עם ישראל כל עוד לא תתחייב על הקפאת הבנייה בהתנחלויות ועל חזרה לגבולות 1967. לכן, עברו שליחי הקוורטט לשלב הבא במתווה, לפיו הצדדים אמורים להגיש תוך שלושה חודשים (בסוף דצמבר – ט.ש.) הצעות קונקרטיות בסוגיות הביטחון והגבולות. יו"ר הצוות הפלסטיני למשא ומתן, סאיב עריקאת, אף הצהיר אתמול על כישלון מאמץ הקוורטט, ותקף את ישראל על החלטתה להמשיך ולעכב את כספי המסים של הרשות הפלסטינית.

עם זאת, בארצות הברית ממשיכים להדגיש כי השיחות עם הישראלים והפלסטינים "פוריות". סגן דובר מחלקת המדינה האמריקאית, מארק טונר, אמר כי "מה שחשוב כאן הוא שמתקיים תהליך, וההתקדמות עצמה הדרגתית", והוסיף כי סבב השיחות הבא של הקוורטט עם הצדדיים ייערך באמצע דצמבר.

בתוך כך, שגריר ישראל לאו"ם, רון פרושאור, שיגר אמש איגרת תלונה נוספת למועצת הביטחון של האו"ם ולמזכ"ל הארגון במחאה על המשך הירי על יישובי עוטף עזה. "מתחילת אוקטובר נורו למעלה מ-70 רקטות ופצצות מרגמה לעבר יישובי הדרום", כתב פרושאור בפנייתו הרביעית בחודשיים האחרונים למועצה ולמזכ"ל בדרישה לגינוי הירי של החמאס, "שתיקת מועצת הביטחון רועמת מול הטרור והפחד בו חיים אזרחי ישראל. ממשלת ישראל מוסיפה להושיט ידה לשלום, אבל כשצופים דרומה – לא רואים יוני שלום עפות, רק רקטות גראד וטילים".

לפניות לכתב: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully