וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השגריר בפריז זומן לשיחה בשל פציעת הדיפלומט בעזה

טל שלו, כתבתנו המדינית

16.11.2011 / 17:14

שגריר ישראל בצרפת יוסי גל זומן לשיחה במשרד החוץ בפריז לאחר שהקונסול הצרפתי ברצועה נפצע קל במהלך תקיפת צה"ל: "למנוע נזק לנוכחות הצרפתית ברצועה". ישראל: "הבית לא היה יעד"

שגריר ישראל בצרפת, יוסי גל, זומן היום (רביעי) לשיחה במשרד החוץ הצרפתי, על רקע פציעתו של דיפלומט צרפתי ובני משפחתו באורח קל בתקיפת צה"ל על מבנה חמאס בעזה בתחילת השבוע. "אמרנו לשגריר הישראלי עד כמה אנחנו מצטערים על תוצאות ההפצצה הזו עבור ראש החטיבה הקונסולרית שלנו בעזה ומשפחתו", אמר דובר משרד החוץ הצרפתי ברנרד ולרו.

"הזכרנו לו, שבעוד אנו מכירים בצורך של ישראל להגן על ביטחונה, חשוב למנוע כל נזק שנגרם לאזרחים צרפתיים או לנוכחות הצרפתית בעזה". ולרו הוסיף כי גם שגריר צרפת בישראל, כריסטוף ביגו, התלונן בפני הרשויות הישראליות על ההפצצה.

עוד בנושא
צרפת: הקונסול בעזה ומשפחתו נפצעו בתקיפת צה"ל


ביתו של מג'די שקורה, פלסטיני תושב עזה המחזיק בדרכון שירות דיפלומטי צרפתי ומנהל עבור הקונסוליה הצרפתית בירושלים את שלוחתה בעזה, מרוחק כ-200 מטרים ממקום התקיפה, שאירעה בלילה שבין ראשון לשני. שקורה, אשתו ובתו בת ה-13 נפצעו מרסיסי זכוכית בבית כתוצאה מההדף. הוא אף טוען כי אשתו, שהיתה בחודש השני להריונה, הפילה את העובר כתוצאה מההפצצה.

שקורה סיפר כי רעייתו שהייתה בחודש השני להריונה הפילה כתוצאה מתקיפת צה"ל בשבוע שעבר. בשיחה עם סוכנות הידיעות הצרפתית אמר שקורה, 44, כי רעייתו מאג'דה נפגעה בתקיפה, "נגרם לה שטף דם והיא הפילה את העובר בבטנה". בנוסף סיפר שקורה כי גם הוא נפצע בתקיפה ברגלו השמאלית וגם בתו בת ה-13 נפגעה בידה ובגבה. "גם לביתי נגרמו נזקים, בעיקר לחלונות", הוסיף.

גורמים דיפלומטיים צרפתיים אמרו לוואלה! חדשות כי רעייתו של שקורה בת ה-42 נפגעה בתקיפה ואיבדה כתוצאה מכך את העובר שהיה בבטנה. "לאחר התקיפה היא הועברה לבית החולים ברצועה ושם התברר כי היא הפילה את העובר. הבוקר היא עזבה את בית החולים בחזרה לביתה. אנחנו בטוחים שהיא הפילה כתוצאה מהתקיפה משום שהדבר קרה מיד לאחר התקיפה. לא יכולה להיות סיבה אחרת לכך".

ישראל: "הבית לא נפגע - ולא היה יעד"

במשרד החוץ הישראלי הביעו הערב צער על הפציעות מהן סבלה המשפחה, אך הדגישו כי "הבית לא נפגע, ולא היה היעד להתקפה. היעד היה תא חמאס שיורה טילים שמהם נפגעים אלפי אזרחים ישראליים פגיעות חמורות הרבה יותר".

גורם ביטחוני ישראלי אמר הערב בשיחה עם וואלה! חדשות כי "חיל האוויר תקף שתי מטרות ברצועת עזה בתגובה לירי הרקטות על ישראל. עם פרסום הפרטים, בוצע תחקיר כדי להבין מה קרה בשטח. כתוצאה מהתקיפה והדי הפיצוץ, התנפצה שמשת חלון במבנה בו שהו הדיפלומט ובני משפחתו. עקב כך נחבל הדיפלומט קלות מרסיסי הזכוכית. כמו כן, נודע לנו כי רעייתו של הדיפלומט שנמצאת בחודשי היריון מתקדמים, ביצעה בדיקה רפואית למחרת בבית החולים ונמסר לה כי אין דופק לעובר. על פניו לא נראה שיש קשר בין התקיפה לאירוע".

הגורם הוסיף כי כל מטרה שחיל האוויר הישראלי תוקף ברצועת עזה עוברת שרשרת של אישורים במטרה למנוע פגיעה בבלתי מעורבים. עוד ציין הגורם כי מספר הבלתי מעורבים שנפגעים כתוצאה מתקיפות צה"ל ירד באופן שרמטי בשנים האחרונות.

בהכנת הידיעה השתתפו אמיר בוחבוט וניר יהב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully