וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן באזכרה לערפאת: להרחיב המאבק בישראל

ניר יהב

16.11.2011 / 14:15

רמאללה מציינת שבע שנים למותו של יאסר ערפאת. אבו מאזן הדגיש בנאומו כי "חמאס הוא חלק חשוב מהעם הפלסטיני" ותקף את ישראל על הקפאת העברת כספי המסים לרשות הפלסטינית

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן קרא לציבור הפלסטיני להרחיב את ההתנגדות העממית השקטה לכיבוש הישראלי. בנאום שנשא בצהריים (רביעי) בעצרת ברמאללה לציון שבע שנים למותו של ראש הרשות לשעבר, יאסר ערפאת, הבטיח אבו מאזן עוד כי למרות שלא תשיג רוב במועצת הביטחון של האו"ם, הרשות הפלסטינית "לא תחזור בה מכוונתה לפנות למועצת הביטחון כדי להתקבל כחברה מלאה באו"ם".

אבו מאזן אמר כי העובדה שאונסק"ו קיבל את הרשות הפלסטינית כחברה מלאה "מעידה על כך שהעולם מבין היטב שאנו צודקים". הוא תקף את ישראל שמעכבת את העברת כספי המסים לרשות הפלסטינית וטען כי ישראל מפרה בכך "את ההבנות וההסכמים הבינלאומיים". בהתייחסו לפגישתו הצפויה עם ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל ב-23 בנובמבר אמר כי ידון עימו במאמצים לגיבוש פיוס "ובאופקים לעתיד".

לקראת פגישתו המתוכננת עם משעל, ציין אבו מאזן כי "חמאס הוא חלק חשוב מהעם הפלסטיני". עוד אמר יו"ר הרשות כי "אנו לא רוצים לבודד את ישראל ואיננו מעוניינים בעימות עם ארה"ב. המשא ומתן עם ישראל מותנה בכך שהיא תקבל את גבולות 67' ותפסיק את הבנייה בהתנחלויות".

"פנינו באופן רשמי לממשלת ישראל ולקוורטט כדי להשלים הסכם ישן לשחרור אסירים פלסטינים (לטענת אבו מאזן, אולמרט הבטיח לו לשחרר אסירים פלסטינים לאחר ביצוע עסקת שליט - נ.י)", הוסיף אבו מאזן. "כל הסכם שלום עתידי יהיה חייב לכלול את שחרור כל האסירים מהכלא, אחרת לא נחתום עליו. לדבריו, "למרות כל הקשיים הצלחנו להשיג השגים חשובים, ביניהם בניית מוסדות המדינה שלנו". עוד אמר כי הפלסטינים עדיין מושיטים את ידם לשלום. אבו מאזן פנה לישראלים ואמר: "אנו רציניים ומוכנים לשלום צודק, כולל ובר-קיימא, אך הוא לא יוכל להיות ביחד עם הבנייה בהתנחלויות".

אחיינו של ערפאת, נאסר אל-קידווה, אמר בנאומו בעצרת כי חשיפת האמת סביב מותו של יאסר ערפאת היא "חובה לאומית". הוא הבהיר כי ערפאת "הורעל למוות על ידי ישראל" וכי הוא ממתין כעת להוכחה חותכת "כדי שיהיה ניתן להעמיד לדין את הרוצחים הפושעים על המעשה". עוד הבטיח כי הדו"ח הרפואי מבית החולים בצרפת שבו אושפז ערפאת לפני מותו, "יפורסם כדי שכל הציבור יידע את האמת. זו זכותנו".

עוד בנושא:

חמאס מתגמש: לא נתנגד שפיאד יכהן כשר האוצר
מהו "הצעד הענק" שמתכנן אבו מאזן?
הפלסטינים מודים: "נכשלנו בניסיון ההכרה באו"ם"

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully