וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל תקף בצפון רצועת עזה, שניים נפצעו קל

16.11.2011 / 2:04

חיל האוויר הפציץ מנהרה ויעד נוסף בעיר עזה ובבית לאהיא. זוהו פגיעות. עדי ראייה סיפרו כי את התקיפה ביצעו שני מטוסים מסוג F-16. פעולת צה"ל הגיעה על רקע ירי רקטות הקסאם בערב

חיל האוויר הפציץ הלילה (רביעי) בצפון רצועת עזה. אותרה פגיעה במנהרה וביעד נוסף. סוכנות הידיעות הפלסטינית "וואפא" דיווחה כי התקיפות היו בשכונת אל-תופאח שבמזרח העיר עזה ובעיירה בית לאהיא, וכי שני אזרחים נפצעו באורח קל בתקיפה. עדי ראייה סיפרו לסוכנות כי את התקיפה ביצעו שני מטוסים מסוג F-16.

פעולת צה"ל אירעה על רקע ירי רקטות הקסאם בערב אל עבר ישראל. לאחר תקופה של שקט יחסי, שתי רקטות קסאם נורו מרצועת עזה והן התפוצצו בשטחי המועצה האזורית שער הנגב. אחת הרקטות פגעה במחסן סמוך לגן ילדים באחד הקיבוצים במועצה האזורית, וגרמה נזק רב למקום. הרקטה השנייה נחתה בשטח פתוח. לא היו נפגעים בתקרית. בזמן הירי, נשמעה אזעקת צבע אדום ביישובים הסמוכים. למרות הרגיעה עליה הסכימו ישראל וחמאס, בימים האחרונים נורו מספר רקטות, האחרונה ביום ראשון, משטח רצועת עזה לעבר ישראל. לא היו נפגעים במקרים זה.

אתמול בבוקר התייחס הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ למצב הביטחוני בדרום, בסקירה שערך בפני חברי ועדת החוץ והביטחון של הכנסת. גנץ אמר בוועדה כי "הסבבים של ההסלמה האחרונה והפגיעה הן בנפש והן בשגרת החיים של תושבי הדרום, מובילים לכך שצה"ל יידרש לפעולה התקפית ומשמעותית ברצועת עזה. מהלך זה צריך להיות יזום ומסודר". גנץ התייחס גם לחיסול חוליית הג'יהאד האיסלמי ברפיח, שהביא לפרוץ הסבב האלים האחרון. לדבריו, החלטתו לפגוע בחוליה, באה על רקע מידע שלפיו היא ביצעה ניסויים לפתח ירי רקטות מתקדם לטווחים של עשרות קילומטרים. "הפגיעה בחוליה", אמר הרמטכ"ל, "הצליחה לפגוע ולעכב את ההתפתחות של ייצור המערך הרקטי של הג'יהאד האיסלמי".

עוד בנושא:
השקט הופר: קסאם התפוצצה ליד גן ילדים בשער הנגב
גנץ: צה"ל יידרש לפעולה התקפית ברצועת עזה
בתגובה לקסאם: צה"ל תקף תחנת משטרה בצפון הרצועה

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully