וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקט הופר: קסאם התפוצצה ליד גן ילדים בשער הנגב

רמי שני

15.11.2011 / 18:03

נזק רב נגרם למחסן שבו פגעה הרקטה, אך איש לא נפגע. קסאם נוסף התפוצץ בשטח פתוח בתחום המועצה האזורית. הרמטכ"ל גנץ הזהיר מוקדם יותר: ייתכן שנאלץ לצאת למתקפה יזומה בעזה

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: יותם בן-דוד)

לאחר תקופה של שקט יחסי, פלסטינים ירו הערב (שלישי) שתי רקטות קסאם מרצועת עזה לעבר שטח ישראל, והן התפוצצו בשטחי המועצה האזורית שער הנגב. אחת הרקטות פגעה במחסן סמוך לגן ילדים באחד הקיבוצים במועצה האזורית, וגרמה נזק רב למקום. הרקטה השנייה נחתה בשטח פתוח. לא היו נפגעים בתקרית. בזמן הירי, נשמעה אזעקת צבע אדום ביישובים הסמוכים.

למרות הרגיעה עליה הסכימו ישראל וחמאס, בימים האחרונים נורו מספר רקטות, האחרונה ביום ראשון, משטח רצועת עזה לעבר ישראל. לא היו נפגעים במקרים זה.

מוקדם יותר היום, הזהיר הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, כי צה"ל עלול לצאת לפעולה התקפית ברצועה עזה. בסקירה בפני חברי ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, בה סקר הרמטכ"ל את הנעשה ברצועת עזה ובגבול עם מצרים, אמר גנץ כי סבבי ההסלמה האחרונים, והפגיעה בנפש ובשגרת החיים של תושבי הדרום, "מובילים לכך שצה"ל יידרש לפעולה התקפית ומשמעותית ברצועת עזה". לדבריו, מהלך זה צריך להיות יזום ומסודר".

גנץ התייחס גם לחיסול חוליית הג'יהאד האיסלמי ברפיח - החיסול שהביא לפרוץ הסבב האלים האחרון. לדבריו, החלטתו לפגוע בחוליה באה על רקע מידע שלפיו היא ביצעה ניסויים לפתח ירי רקטות מתקדם לטווחים של עשרות קילומטרים. "הפגיעה בחוליה", אמר הרמטכ"ל, "הצליחה לפגוע ולעכב את ההתפתחות של ייצור המערך הרקטי של הג'יהאד האיסלמי".

עוד בנושא:
בדרום החליטו לחדש את הלימודים, קסאם נפל באשכול
גנץ: צה"ל יידרש לפעולה התקפית ברצועת עזה
כ-30 רקטות בדרום; בצה"ל מעריכים: "תהיה הסלמה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully