וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דגל שחור בבתי הח"כים מהעצמאות: "ברחתם מהכנסת"

פנחס וולף

15.11.2011 / 21:00

צעירי מפלגת קדימה פשטו הערב על בתיהם של חברי סיעתו של אהוד ברק, שנעדרו אתמול מהכנסת בהצבעה על החוק לשינוי הרכב הוועדה למינוי שופטים. השומר בביתו של שר הביטחון סירב לקבלם

אחרי שחמשת חברי סיעת עצמאות נעדרו אמש במופגן מההצבעות על החוק לשינוי הרכב הוועדה למינוי שופטים, למרות שהוטלה משמעת על חברות הקואליציה, צעירי מפלגת "קדימה" פשטו הערב (שלישי) על בתיהם, כשבידם דגלים שחורים ומכתבי מחאה. זאת, בעקבות מה שהגדירו "בריחתם של חברי הסיעה מהכנסת".

יו"ר הקואליציה, זאב אלקין (ליכוד) כבר הודיע שינקוט סנקציות חריפות נגד חברי ה"עצמאות". כעת, הם קיבלו מכה גם מקדימה: במכתב שקיבלו מצעירי מפלגת קדימה, הוטחו בהם מלים קשות. הפעילים כתבו להם להם: "אתמול, בשעה בה עמדה למבחן 'תפיסת עולמכם', שאמורה, לפי טענתכם, להיות מושתתת על ערכי מגילת העצמאות ועל מורשתו של דוד בן גוריון, כשלתם כישלון חרוץ, והוכחתם פעם נוספת את המובן מאליו - שהנכם לא יותר מרודפי בצע ושררה, ריקים מכל תוכן ערכי". עוד נכתב כי "אם אתם באמת מאמינים שאסור לחוקים האלה לעבור, צאו מהממשלה ותעצרו אותה. אם תמשיכו לנהוג כנוכחים-נפקדים, אתם לא ראויים למשכורת שהציבור משלם לכם. הדגל השחור הזה יהווה עבורכם אות קין על החידלון הערכי אותו הפגנתם אמש בהיעדרותכם מההצבעה".

עוד בנושא
המשלה תומכת בשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים
מופז: נתניהו מפחד מליברמן ופועל בדרכים חשוכות
סיעת העבודה החליטה להיעדר מההצבעה על החוק

מתן וילנאי בכנס היסוד של סיעת עצמאות, מאי 2011. נמרוד סונדרס
לפי המכתב, "סיעת עצמאות הוכיחה שהיא לא יותר מרודפת בצע ושררה"/נמרוד סונדרס

הפעילים סיפרו מאוחר יותר כי מרבית חברי הסיעה קיבלו את המכתב ואת הדגל השחור, אולם כשהגיעו למגדלי אקירוב בתל אביב, מקום מגוריו של יו"ר המפלגה, שר הביטחון אהוד ברק, השומר ביקש לבדוק תחילה עם בעל הבית האם ניתן להעביר אליו את המכתב. לאחר בדיקה, הוא השיב תשובה שלילית לפעילים, ואמר כי בעל הבית מסרב לקבל את המכתב. ברק עצמו נמצא כעת בחו"ל, וככל הנראה אחד מבאי ביתו סירב לבקשה.

"ההתחמקות מההצבעה היא התנהלות צבועה"

יו"ר צוות התגובות של קדימה, ח"כ יואל חסון, סיפר לוואלה! חדשות כי מדובר בחלק ממגמה של קדימה "לצאת לשטח". הוא אמר כי "סיעת העצמאות יכולה לעצור את החוקים האלה. שלא יחשבו שבהצהרות ברדיו הם עושים משהו". לדבריו, "יש להם חמש אצבעות - וזה המון. הם לא היו צריכים להעדר אתמול, הם היו צריכים לבוא ולהצביע נגד. הם בורחים". עוד אמר חסון: "היום וילנאי דיבר בצורה צבועה - אם זה כזה גורלי, זה לא מצדיק שתבוא ותרים את היד? אני רוצה לראות שנתניהו היה מפטר אותו. אין לי טענות לאלקין, שמאמין בדרך הזאת, אבל אם הם מאמינים שזה לא נכון והם לא פועלים – הם פושעים. אם פוליטיקאי אומר אמירות כל כך חדות וקשות, ואפילו לא בא להצביע – מה זה אומר עליו? ההתחמקות מההצבעה היא התנהלות צבועה. מרמים את עצמם - ואת הציבור".

לפנייה לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully