וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופז: נתניהו מפחד מליברמן, פועל בדרכים חשוכות

פנחס וולף

14.11.2011 / 16:43

הכנסת החלה בדיונים לקראת ההצבעה על "חוק גרוניס" ועל ההצעה לשנות הרכב הוועדה למינוי שופטים. "תפסיקו להלך אימים" אמר שר האוצר שטייניץ, "יש לנו דמוקרטיה חסונה"

ערוץ הכנסת

(צילום: באדיבות ערוץ הכנסת)

חברי הכנסת החלו לשטוח את הטיעונים בעד ונגד שתי הצעות החוק השנויות במחלוקת שיגיעו היום (שני) להצבעה במליאה. חברי הכנסת צפויים להצביע בקריאה ראשונה על הצעת "חוק גרוניס" ובקריאה טרומית על ההצעה לשנות את הרכב הוועדה למינוי שופטים.

בישיבת המליאה תקף ח"כ שאול מופז (קדימה) את הצעות החוק ואמר כי "ראש הממשלה מפחד מליברמן. הוא חי, מתנהל ומנהיג בפחד מפני המעשה. הוא נתקף זיעה קרה מפני שר ההיסטוריה, מפני גודל השעה והאתגר, מפני המשימות הלאומיות כבדות המשקל, מפני שריו" והוסיף כי "ראש הממשלה מפחד מהכרעות, מפחד מקבלת החלטות". לדבריו, "ראש הממשלה מפחד ממערכת אכיפת החוק והמשפט ומנסה להעמיק את השליטה הפוליטית המאיימת על זרוע השיפוט העצמאית במדינת ישראל. ראש הממשלה מועל בתפקידו ובמקום להגן על זרועות אכיפת החוק הוא מתעמר בהם כאילו היו אויב המשטר".

מופז המשיך בביקורת הקשה על החוקים ואמר: "הבה ונקרא לילד בשמו - ראש הממשלה מבקש להפוך את המערכת המשפטית לבת ערובה שלו ושל עדת הקיצונים אותה הוא מנהיג. שלטון הבטוח בעצמו לא פועל בשיטות חשוכות של משטרים אפלים על מנת להשתיק קולות שאינן לרוחו. כך נוהג שלטון מפוחד שבראשו עומד אדם המונע על ידי פחדים ופרנויות ועסוק יומם וליל בשרידותו הפוליטית על פני התקומה המדינית של עמו. בושה!".

"אין סכנה לדמוקרטיה"

ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג (עבודה), תקף גם הוא את התנהלות הקואליציה ואמר כי "בשנה האחרונה הקואליציה מובילה שורת צעדים שכל אחד מהם במצרף יוביל לחיסול הדמוקרטיה הישראלית על ציר הזמן. האזרחים ירגישו שאין זה ביתם והם אינם יכולים לשרת את העם ולהיות חלק ממנו".

שר האוצר, יובל שטייניץ, הגן על הצעות החוק ואמר כי למרות הביקורת, הן אינן מהוות סכנה לדמוקרטיה הישראלית. שטייניץ פנה ליו"ר הכנסת ראובן ריבלין - אחד המתנגדים ל"חוק גרוניס" ואמר: "אדוני היושב ראש, נאמר בהצעת האי-אמון: 'השתלטות פוליטית על מערכת המשפט'. אני מוכרח להגיד שאני לא ראיתי השתלטות כזאת". ריבלין אמר בתגובה: "אני בטוח ש'חוק גרוניס' נעשה על דעתה של הנשיאה בייניש", ברמיזה כי גם נשיאת בית המשפט העליון מתנגדת לחוק.

שטייניץ המשיך ואמר: "אני רואה במדינת ישראל מערכת משפט חזקה, חסונה, עצמאית לתפארת. מערכת משפט שאפשר להתווכח איתה אבל היא מערכת משפט איכותית, מקצועית, הגונה וישרה. איש לא פוגע במערכת המשפט. תפסיקו להלך אימים שכל ויכוח הוא איום על מערכת המשפט המפוארת של ישראל. יש לנו דמוקרטיה חסונה". דבריו הופרעו בקריאות ביניים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

נתניהו סירב לאשר ל'עצמאות' חופש הצבעה

מוקדם יותר סירב ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לבקשת שר הביטחון, אהוד ברק, שיפעל לאפשר חופש הצבעה לחברי סיעת ה'עצמאות' בנוגע להצעת החוק על שינוי הרכב הוועדה למינוי שופטים. לאור הסירוב החליטה סיעת עצמאות להיעדר מההצבעה. יו"ר הקואליציה, זאב אלקין, כבר הודיע כי יוטלו סנקציות על מי שייעדר מההצבעה.

יו"ר סיעת העצמאות, ח"כ ד"ר עינת וילף, אמרה אחר הצהריים כי במהלך ישיבת הסיעה הוחלט באופן רשמי שסיעת העצמאות לא תתמוך בהצעת החוק לשינוי הוועדה לבחירת שופטים. "סיעת העצמאות רואה בקידום הצעת חוק זו על ידי הממשלה הפרה של ההסכמים הקואליציוניים וראוי היה לאפשר חופש הצבעה בנושא זה", אמרה וילף. בנוסף, הודיעה יו"ר הסיעה כי "הסיעה הודיעה גם שאין בכוונתה לשתף פעולה עם השתוללות החקיקה שבדרך המנסה בשלל דרכים מגוונות, מקוריות ומחוכמות לייצר מסה קריטית שתחתור תחת שלטון החוק בישראל ומעמדו העצמאי של בית המשפט העליון".

לפנות לכתב: pihnas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully