וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס: "החקיקה האחרונה - סטייה מיסודות הדמוקרטיה"

בדברים שנשא בכנס ישראל לצעירים בקריית גת התייחס נשיא המדינה שמעון פרס לכוונה להגביל מימון לארגוני זכויות אדם. "דמוקרטיה אינה מכניקת שלטון אלא תרבות שלטון"

נשיא המדינה שמעון פרס נשא היום (שלישי) דברים במסגרת כנס ישראל לצעירים שנערך בקריית גת והתייחס לחקיקה האחרונה בכנסת בדבר הרכב הוועדה למינוי שופטים והגבלת תרומות ממדינות זרות לארגוני זכויות אדם. "אני חושב שההצעות האלה סוטות מהיסוד הדמוקרטי", אמר פרס. "דמוקרטיה אינה מכניקת שלטון אלא תרבות שלטון". פרס אמר כי הוא פונה לכל חברי הכנסת בקריאה: "מוכרחים לשמור על תדמיתה ומהותה של מדינת ישראל ההפסד כתוצאה מקלקול או פגיעה הוא קשה מאוד".

"ישראל זכתה לשם יוצא מן הכלל בצד הדמוקרטי ובצד המשפטי", אמר פרס. "צדק צריך להיראות ולא רק לעשות - בישראל הצדק נראה. יש הרבה דה לגיטימציה נגדנו והתדמית שלנו חשובה ולא תסולא מפז – צריך לשמור עליה", אמר פרס

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרס התייחס למחאה החברתית ואמר כי "ראיתי הפגנות בכל העולם ולא ראיתי כאלה הפגנות מאופקות, מכל הצדדים. זה לא מקטין ממהות המחאה". לדבריו, "אני לא מקבל שזה רק על דירות או קוטג' ודברים קטנים. יש כאן עניין של צדק והעדפת העתיד על העבר. האמנה החברתית כפי שהתקבעה עד עכשיו יצרה עושר משוגע. הטייקונים לא צריכים את העושר הזה". בסיכום דבריו קרא פרס לצעירים להיכנס לפוליטיקה ולהיות מעורבים.

במסגרת הכנס ראיין יו"ר הסתדרות הסטודנטים איציק שמולי את פרופסור מנואל טרכטנברג שעמד בראש הוועדה לשינוי חברתי כלכלי שהוקמה בעקבות המחאה החברתית.

מוקדם יותר דיברה בכנס יו"ר האופוזיציה ציפי לבני והתייחסה למחאה החברתית. "המחאה שהייתה ברחובות הייתה על הנושאים שמעל פני השטח: הזכות לדיור, הזכות לחיים בכבוד לתקציב חברתי חדש. אבל יש גם דברים שהם מתחת לפני השטח", אמרה לבני. "בואו נאמר את האמת החברתית בישראל: יש קבוצה שמייצגת את ילדי מעמד הביניים במדינה, הרוב הציוני התורם, המשרת ומשלם המסים. אבל יש תהליכים חברתיים שמי שקובע להם את כללי המשחק הם אותם חלקים המשתמשים בפוליטיקה כדי להשליט על החברה הישראלית כללי משחק לרעת הדור הצעיר". לבני אמרה כי "ישראל החדשה צריכה לקבוע מה הן הזכויות החברתיות שיש לכל אזרח במדינה, למשל שוויון הזדמנויות לילד שנולד בדימונה ובתל אביב, להם תנאים שונים בהם הם מתחילים את החיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully