וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התעלל בבנותיו ובאשתו במשך שנים - וחויב לפצותן

רמי שני

14.11.2011 / 19:28

הנאשם, שהתעלל באשתו וב-3 בנותיו במשך כ-30 שנה, חויב לפצותן ב-130 אלף שקלים. בתו העידה: "כל הזמן חיכיתי שזה ייפסק". השופטת: "אין בפסק הדין כדי לתקן את הקרע שנוצר במשפחה"

בית הדין לענייני משפחה באשדוד חייב היום (שני) את תושב הדרום לפצות את אשתו ושלוש בנותיו בסכום של 130 אלף שקלים, בגין התעללות ארוכת שנים. בתביעה, שהוגשה לבית הדין בשנת 2006, פרסו האישה ובנותיה מסכת ארוכה של פגיעות אלימות שהתרחשו בבית המשפחה עד לתחילת הליך הפרידה בין בני הזוג. לטענתן, ההתעללויות החלו 14 שנה לאחר נישואי בני הזוג, אז הוכר הבעל כנכה בעקבות תאונת עבודה, ונמשכו כ-30 שנה.

"בבית הספר לא הייתי כל כך מרוכזת בלמידה והמורה זימן את אבא שלי לשיחה. כשחזרתי הביתה, הייתה אתנו חברה וראיתי שאבא מאוד כועס והחברה רצתה לבוא אתנו באוטו והוא לא הסכים", העידה אחת הבנות, "ידעתי שהולך לקרות משהו רע, התפללתי שיהיה מישהו בבית כשנבוא ונכנסתי לחדר ... ואז הוא היכה אותי 36 פעם עם החגורה. כל הזמן חיכיתי שזה ייפסק. אמרתי לעצמי שאני אלך למורה ואראה לו את הסימנים. בסוף לא הלכתי, כי פחדתי. בהמשך, אמא שלי חזרה מהעבודה, עשתה לי קומפרסים של מים חמים ומרחה לי משחה, כדי שיהיו לי פחות סימנים".

איים על אשתו בסכין ואילץ אותה לקיים יחסי מין

בת נוספת תארה בעדותה כיצד אביה השליך ראש כרוב על האם וגרם לה לשבר בשתי צלעות. תפקידה הצבאי כחובשת, סייע בידה לתת לאם טיפול ראשוני. "ביקשתי ממנה רק שתנשום. אני זוכרת שחשבתי שסוף סוף יש לנו סיבה לסיים עם כל העניין הזה שנמשך כל כך הרבה שנים", סיפרה, "כשהיא חזרה היא אמרה לי שהיא סיפרה לרופא שהיא נפלה וכעסתי עליה כי חשבתי שסוף סוף אפשר לספר מה שקורה ושמישהו ידע מזה. זה היה כל כך מתסכל, כי הוא עוד צחק אחר כך ... אני לא יודעת מה היה קורה אם אני לא הייתי שם".

ידו הקשה של האיש לא פסחה, כאמור, גם על אשתו. האיש, שלפי העדויות נהג לשתות ולהמר, האשים את אשתו בקיום קשרים עם גברים אחרים ואילץ אותה לקיים עמו יחסים אינטימיים בכח. בעדותה היא תיארה מספר אירועים בהם חקר אותה ארוכות במכוניתו אודות יחסיה עם אחרים, ולאחר שהכחישה את טענותיו הוא איים עליה בסכין וחייב אותה לקיים עמו יחסי מין. באחד המקרים, כאשר חזר הביתה שיכור, הוא נכנס למטבח, משך את חולצתה וכאשר דרשה ממנו לחדול הוא הוריד את חולצתה בכח. רק כאשר הגיעה אחת הבנות הביתה, עזב אותה הבעל לנפשה. במקרים אחרים הבעל הרס לאשה, המועסקת כמורה בבית ספר יסודי, עבודות אקדמאיות שהיו חלק מהתואר שלה, שפך אקונומיקה על כביסתה והכניס אשפה לחדר שבו נהגה האישה לשהות.

הבעל הכחיש חלק ניכר מההאשמות נגדו וטען כי הדברים שעשה היו בהשפעת פציעתו הקשה. למרות הכחשתו, קיבלה השופטת ענת אלפסי את העדויות וחייבה את האיש לפצות אותן וכן לממן את הוצאות המשפט של כל אחת מהן. השופטת אלפסי כתבה כי פסק הדין "אמנם מסיים את המחלוקת בעניין גובה הפיצוי, אך למרבה הצער, אין בו כדי לתקן את הקרע שנוצר בתוך המשפחה. מן הראוי כי הנתבע יטול אחריות על מעשיו, ירכוש מכשיר שמיעה, יפנה לקבלת טיפול רגשי, ואולי אז ישכיל להבין את אשר עשה, להודות בפני אשתו לשעבר ובפני בנותיו במעשיו ולהתנצל מתוך הודאה".

עוד בנושא:
אישום: אנס את אשתו ותקף מינית את ילדיו
חשד: אב מנתניה רצח את שלושת ילדיו
מי יגן על הנשים המוכות?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully