וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגוני השמאל על הגבלת המימון: "לא ישתיקו אותנו"

יהושע בריינר ופנחס וולף

13.11.2011 / 17:30

בקרב ארגוני זכויות האדם הביעו זעם רב על שתי הצעות חוק שאושרו בוועדת השרים לענייני חקיקה לפיהן יוגבלו התרומות שאלו מקבלים מ"ישות זרה". האגודה לזכויות האזרח: "נמשיך בעבודתנו"

בקרב ארגוני זכויות האדם והחברה האזרחית בישראל קיבלו היום (ראשון) בזעם את ההודעה על כך שוועדת השרים לענייני חקיקה אישרה שתי הצעות חוק המבקשות להגביל את מימונם. בארגון זכויות האדם "בצלם" מתחו ביקורת חריפה על הממשלה ומסרו כי זאת "לא תצליח להשתיק אותנו". עוד נמסר כי "כל מדינה דמוקרטית זקוקה לארגונים לזכויות האדם ופעולתו של 'בצלם' תורמת לחברה ישראלית צודקת יותר. ממשלת בנימין נתניהו היא זו שמדרדרת את מעמדה הבינלאומי של ישראל לשפל חדש".

עוד על הצעות החוק להגבלת ארגוני השמאל:
מכה לשמאל: הממשלה תומכת בהגבלת תרומות
מחלוקת בקואליציה: איך להתמודד עם ארגוני השמאל?
ביולי: הכנסת דחתה את חוק ועדות חקירת ארגוני השמאל

הצעות החוק שאושרו מוקדם יותר היום על ידי השרים קובעות סייגים על קבלת תרומות מממשלות זרות לארגוני החברה האזרחית, אולם עיקר הנפגעים יהיו ארגוני השמאל. ההצעה הראשונה, של חבר הכנסת אופיר אקוניס (ליכוד) קובעת כי ארגונים אלו יוכלו לקבל תרומות מיישות מדינית זרה עד גובה של 20 אלף שקלים בשנה בלבד. ההצעה השנייה שאושרה, של חברת הכנסת פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו), מבקשת להטיל מס בגובה 40% על תרומות שיתקבלו.

באגודה לזכויות האזרח תקפו את ההחלטה והאשימו את הממשלה ב"מתקפה על יסודות הדמוקרטיה". עוד נמסר מהאגודה כי "היום עמדו על הפרק עצמאות בית המשפט העליון וחופש הפעולה של ארגוני זכויות אדם, אך הממשלה מבקשת להעמיד במבחן גם את חופש הביטוי וחופש העיתונות, וכן צפויים לעלות עוד חוקי 'נאמנות' וחוקים גזעניים המבקשים להדיר את האזרחים הערבים מהמרחב הדמוקרטי. לנוכח זאת, אנחנו נמשיך בעבודתנו לשמירה על זכויות האדם ובמאבקנו בכנסת ובציבור נגד שורת החוקים שמאיימים על אופייה הדמוקרטי של המדינה, ועל הזכויות הבסיסיות של כולנו".

קירשנבאום: "תיקון לאקונה בחוק"

גם בקואליציית ארגוני "שותפות-שראקה" תקפו בחריפות את ההצעה. "אנו, כארגונים הפועלים למען שוויון יהודי-ערבי ולמען שותפות יהודית-ערבית, רואים בחומרה את קבלתה של הצעת חוק זו על ידי ועדת השרים – הצעה שכל כולה באה להגביל את הפעילות ההכרחית בדמוקרטיה של חברה אזרחית ומטרתה להגביל את חופש הביקורת על השלטון. אם ארגונים שפועלים למען שוויון ושותפות יהודית-ערבית ייחשבו ככאלה המסוכנים למדינת ישראל, הרי שמי שבאמת נמצא בסכנה זו בדמוקרטיה".

מנגד, חברת הכנסת קירשנבאום, שאת הצעתה אישרה ועדת השרים, מסרה כי מדובר ב"תיקון לאקונה בחוק אשר אפשרה למדינות זרות להתערב בשיח הציבורי הישראלי באמצעות הזרמת כספים לעמותות קיצוניות. אין שום סיבה שמדינת ישראל תעניק פטור ממס על תרומות כאלו. כולי תקווה כי נצליח להעביר את הצעת החוק על כל שלביה במהירות האפשרית". גם בתנועת "אם תרצו" ברכו על המהלך. "הגיעה העת שכנסת ישראל תשים סוף לחתרנות המדינית הזרה", נמסר מהארגון.

לפניות לכתבים:
יהושע בריינר - joshjosh@walla.com
פנחס וולף - pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully