וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות ההפסד - מיסז'ניקוב מרוצה מקמפיין ים המלח

טל שלו, כתבתנו המדינית

13.11.2011 / 7:32

במשרד התיירות קיבלו ברגשות מעורבים את תוצאות התחרות, שבהן נקבע כי ים המלח אינו נכלל ברשימת שבעי פלאי עולם. "זה הישג גדול שהיינו בעשירייה הראשונה, הרווח התדמיתי עצום"

"עצם ההשתתפות בקמפיין שבעת פלאי עולם הייתה מועילה, המדינה הרוויחה בכל מקרה", כך, ברוח ספורטיבית, מסכם שר התיירות סטס מיסז'ניקוב את הקמפיין של ישראל להרצת ים המלח לרשימת שבעת הפלאים, למרות האכזבה בישראל אתמול, כשנודע שהמקום הנמוך בעולם לא זכה להיכלל בשביעייה המנצחת. "אין מה לעשות", אמר השר בשיחה עם וואלה! חדשות, "כשמסתכלים על הנתונים המספריים של רשימת הזוכים, מבינים שהמספרים לרעתנו. לא ניצחנו כי לא היו לנו מספיק קולות. עצם זה שהיינו בעשירייה הראשונה זה הישג גדול".

"הרווח התדמיתי שהשגנו הוא עצום, ובמעט מאוד כסף. בסך הכל הוצאנו כ-10 מיליון שקלים בשנתיים – זה מעט כסף יחסית לחשיפה העצומה שקיבלנו באמצעות הפרויקט", אומר השר מיסז'ניקוב, שהוביל מאז יולי 2009, עת הוכרז ים המלח כאחד המועמדים הסופיים בתחרות, את הקמפיין של ממשלת ישראל לבחירת ים המלח לאחד משבעת פלאי העולם החדשים, מיזם פרטי של קרן שוויצרית. בשנתיים האחרונות הוביל משרד התיירות מאמץ גדול בקרב קהילות שונות ברחבי העולם, בניסיון לגייסם להצביע לים המלח. במרץ השנה קיבל הקמפיין רוח גבית מראש הממשלה, שהתגייס באופן אישי לקמפיין ובשבועות האחרונים אף לקח חלק פעיל במאמץ האחרון בניסיון לגייס הצבעות לים המלח – בדמות הקמפיין האחרון שקרא לאזרחי ישראל להצביע במסרונים לפלא הישראלי.

למרות הנוכחות התקשורתית הגבוהה והציפיות החיוביות בעקבות מיקומו של ים המלח בעשירייה הראשונה, הנציג הישראלי לא השתחל לרשימת המנצחים. שר התיירות לא מאוכזב: "אני לא זוכר הרבה פרויקטים חיוביים חובקי עולם שהייתה להם חשיפה חיובית גדולה כזו בעולם. בלי שאלות מדיניות ובלי עימותים בכלל, וגם בתוך ישראל – הקמפיין הרחב שעשינו יצר תחושת גאווה ויצר מודעות עצומה".

עוד בנושא:
אכזבה בישראל: ים המלח לא ברשימת 7 פלאי העולם
הכרזת 7 פלאי הטבע של העולם - מיד התוצאות
ים המלח: הדירוג העולמי גבוה, אבל המפלס נמוך

מנוף לשימור ים המלח

במשרד התיירות מביעים שביעות רצון גדולה מעצם העלאת המודעות הציבורית לים המלח, לצרכיו ולחשיבות בשימורו ובפיתוחו, ומקווים שהעניין הציבורי יהווה מנוף למהלכים נוספים, ובפרט קידום הצעת מחליטים של משרד התיירות והמשרד להגנת הסביבה המתמקדת באגן הדרומי של ים המלח. ההצעה, הכוללת ביצוע קציר באזור הדרומי של ים המלח למניעת עליית המפלס והקמת קרן ייעודית בהיקף של מיליארד שקלים לפיתוח סביבתי ותיירותי של האזור, נתקלת בקשיים בעיקר בשל שאלת המימון של הקציר.

"אני מקווה שהקמפיין ישים קץ לגרירת הרגליים של האוצר, שמתמהמה במשא ומתן עם מפעלי ים המלח", תקף מיסז'ניקוב, שהכריז יחד עם השר להגנת הסביבה גלעד ארדן כבר במאי כי קציר מלא יהווה פתרון לבעיית הצפת המלונות בדרום ים המלח, כתוצאה מעליית מפלס המלח. ביוני הורה ראש הממשלה, בסיור בים המלח, למשרד האוצר לגבש המלצה למימון הקציר תוך 21 יום, ומשרד האוצר מעכב, לטענת מיסז'ניקוב, את קידום הנושא בשל שאלת המימון. במידה והנושא לא יקודם בממשלה, מבהיר מיסז'ניקוב, "אתמוך בהצעות החוק הפרטיות המונחות בכנסת בימים אלה בנושא ים המלח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully