וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: השרים יאשרו את הפגיעה בתרומות לשמאל

פנחס וולף

13.11.2011 / 5:41

האם תאשר ועדת השרים לחקיקה את הצעת החוק של ח"כ אקוניס או שמא תתמוך בזו של ח"כ קירשנבאום? מרבית השרים מסרבים לחשוף עמדתם, אך ההערכה היא כי תמיכת נתניהו בהצעת אקוניס תסייע לו

מסתמן: ועדת השרים לחקיקה תאשר היום (ראשון) את הצעת החוק של ח"כ אופיר אקוניס (ליכוד) לאסור על עמותות לקבל תרומות ממדינות ומישויות זרות. עוד מסתמן כי גם הצעת החוק של ח"כ פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו), למיסוי של 40 אחוז מקבלת תרומות מישות זרה תאושר בוועדת השרים.

הסיכוי של הצעת אקוניס לעבור גבוה בשל העובדה שראש הממשלה בנימין נתניהו הביע תמיכה מפורשת בהצעה, מהלך שיגרום גם לשרי הליכוד להביע תמיכה בה. כמו כן, נראה כי שרי ישראל ביתנו והליכוד ינסו לשתף פעולה על מנת לאשר את שתי הצעות החוק, על אף שהן סותרות זו את זו: אם אכן תיאסר קבלת תרומות מישות זרה, כפי שאקוניס מציע, לא ניתן להשית על התרומות האסורות מס.

בין השרים אשר הודיעו כי יתמכו בהצעה ניתן למצוא את יולי אדלשטיין, דניאל הרשקוביץ, לימור לבנת ויעקב מרגי. על אף שיתר השרים אינם מוכנים להציג את עמדתם, ההערכה היא שבשל תמיכת נתניהו גם השרים יובל שטייניץ, גלעד ארדן, משה כחלון, משולם נהרי, יוסי פלד וישראל כץ יתמכו בהצעה. יצחק אהרונוביץ' וסופה לנדבר - שרי ישראל ביתנו - יתמכו בהצעתה של קירשנבאום ואמרו כי יוועדו לפני ישיבת הממשלה ויחליטו באשר לאופן הצבעתם להצעת החוק של אקוניס. מנגד, צפויים השרים אורית נוקד, שלום שמחון, דן מרידור, בני בגין ומיכאל איתן להביע את התנגדותם לשתי ההצעות.

"קרב מאסף"

בתוך כך, פנו נציגי "קונצנזוס" - פורום הקצינים במילואים המורכב מקצינים בדרגות סרן ורב סרן – לשרים בני בגין, דן מרידור ומיכאל איתן מהליכוד, החברים בוועדת השרים, לקראת ההצבעה והפצירו בהם להביע תמיכה בהצעת החוק של אקוניס. בנוסף לכך, העבירו נציגי הפורום מכתב לשגרירות בריטניה בישראל ובו בקשה להפסיק את העברת הכספים לעמותות שמאל.

במקביל להצעות חוק אלו, מתקיים "קרב מאסף" לגבי אישור הצעת חוק שימוע שופטי עליון בפני ועדת החוקה של הכנסת של חברי הכנסת זאב אלקין ויריב לוין. מדובר בקרב צמוד בין המתנגדים למצדדים בחוק, שכן מרבית השרים משאירים את הקלפים קרוב לחזה ומסרבים לחשוף את אופן הצבעתם. רק במהלך ישיבת ועדת השרים ניתן יהיה לדעת אם יש ניתן יהיה לגייס רוב להצעה. אם יסתמן שאין רוב להצעה – לא מן הנמנע שאלקין ידחה את הדיון בשבוע.


עוד בנושא:
מחלוקת בקואליציה: איך להתמודד עם ארגוני השמאל?
נתניהו תומך בחוק שיפגע במימון תרומות לשמאל
הצעת חוק: מס על כמחצית מהתרומות לארגוני שמאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully