וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים ידונו בהגבלת תרומות מחו"ל לעמותות

28.5.2011 / 23:16

ועדת השרים לחקיקה תדון בהצעת חוק לאסור על עמותות פוליטיות לקבל תרומות מעבר ל-20 אלף שקל בשנה מממשלות זרות או מגופים בינלאומיים. יוזם ההצעה אקוניס: המימון הזר חייב להיפסק

לאחר הכישלון של ח"כים מימין להקים ועדות חקירה פרלמנטריות לבדיקת מימון ארגוני השמאל, ועדת השרים לחקיקה תדון מחר (ראשון) בהצעת חוק של ח"כ אופיר אקוניס (ליכוד) המבקשת לאסור על עמותות פוליטיות לקבל תרומות מממשלות זרות או מגופים בינלאומיים כדוגמת האו"ם והאיחוד האירופי, מעבר ל-20 אלף שקלים בשנה.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי ההצעה באה לאסור את קבלת אותן תרומות "לאור פעילותן המתסיסה של ארגונים רבים הפועלים תחת מסווה של 'ארגוני זכויות אדם' ובאים להשפיע על השיח הפוליטי, אופייה ומדיניותה של מדינת ישראל". ההצעה קובעת עוד כי על הכספים שייתרמו לעמותות יחול פיקוח ושקיפות בהתאם לחוק הקיים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט להעניק בפברואר האחרון חופש הצבעה לחברי סיעת הליכוד בעניין הקמת ועדות החקירה הפרלמנטריות. החלטתו סיכלה למעשה את הקמת הוועדות. נתניהו אף התבטא נגד ועדות החקירה, בטענה שהן יהיו מחוסרות שיניים מחד ויחזקו את מסע הדה-לגיטימציה של ישראל מאידך, אלא שבד בבד הודיע ראש הממשלה כי הוא תומך בקידום חקיקה לחובת דיווח על מימון מישויות זרות. לדבריו על הצורך בחקיקה הצטרפו אז מרבית חברי הסיעה.

"אבסורד שחייב להיפסק"

כעת, הרים אקוניס את הכפפה ויזם הצעת חוק שהולכת רחוק יותר מהצעתו של נתניהו לקדם את חוק חובת הדיווח. "אנחנו מדברים על האבסורד בו עמותות פוליטיות וגופים פוליטיים ממומנים על ידי מדינות זרות", אמר אקוניס בשיחה עם וואלה! חדשות. "זה חייב להיפסק, כי אנחנו עוד עלולים למצוא עצמנו במצב שאותו גוף נתרם פועל גם בניגוד לאינטרס הלאומי". עוד אמר אקוניס כי בשנים האחרונות גופים מומנו "בצורה אגרסיבית" על ידי מדינות זרות, "התפיסה העיקרית של החוק היא שמדינות זרות לא יוכלו להתערב בוויכוח הפנים ישראלי, כפי שאם ישראל תתרום לעמותות כלשהן באיזו מדינה, היינו נדרשים להפסיק זאת לאלתר".

אחד מהארגונים שעשויים להיפגע אם הצעת החוק תאושר בסופו של דבר, יהיה ארגון "שלום עכשיו". מזכ"ל הארגון, יריב אופנהיימר, אמר בתגובה להצעת החוק כי "אחרי שהתפאר ראש הממשלה נתניהו בקונגרס על היותה של ישראל דמוקרטיה, מביא משרתו הפוליטי, ח"כ אקוניס, הצעת חוק שמטרתה לסתום פיות ולפגוע קשות בחופש הביטוי וההתארגנות בישראל. לדברי אופנהיימר, אקוניס מייצג את "החלקים האפלים בימין הישראלי שרוצים לבטל הלכה למעשה את הדמוקרטיה בישראל".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully