וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת הרב מרצבך: "האצבע הייתה קלה על ההדק"

יהושע בריינר

13.11.2011 / 6:00

בעוד החקירה סביב הירי שהביא למותו של הרב מרצבך עדיין מתנהלת, מתאבלים בני משפחתו ומתקשים להבין. "ברור לנו שהיה פה מחדל ואנחנו מאמינים שהצבא יעשה חשבון נפש", אמר חתנו של הרב

מאות ממכריו של הרב דן מרצבך, שנהרג ביום שישי האחרון מירי של חייל צה"ל בדרום הר חברון, המשיכו לזרום ביומיים האחרונים אל ביתו שבהתנחלות עתניאל - שם עדיין מתקשים לעכל את הטרגדיה הקשה. במקביל חוקרים בצה"ל את נסיבות המקרה על מנת לקבוע מה גרם ללוחם גדוד לביא לירות שמונה כדורים אל עבר רכבו של מרצבך בעת שנסע לתפילת שחרית במערת המכפלה.

בתוך הכאב ותחושת האובדן, מתקשים בני המשפחה להבין מדוע ירה הלוחם אל עבר רכבו של מרצבך. "ברור לנו שהיה פה מחדל ואנחנו מאמינים שהצבא יעשה חשבון נפש", אמר חתנו של מרצבך, זאב הראל. לדבריו, "זה אירוע קשה ולא ברור לנו איך חיילים מגיעים למצב שבו הם יורים כשאנו יודעים שקיימים נהלים מחמירים. הייתה פה אצבע קלה על ההדק. עם זאת, אנחנו מרגישים שדן נהרג על קדושת הארץ". הוא אף סיפר כי "רק לפני שנה מרצבך ניצל מפיגוע ירי והוא בחר לחיות במציאות הזאת בכדי לגור באזור הנפלא הזה. עבורנו, הוא חלל שנפל על קדושת הערכים שעליהם הוא חינך. עוד לא התפננו לחשוב על איך זה קרה אבל זו גזירת שמיים וכעת כל מה שאנחנו רוצים זה להמשיך במפעל חייו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"חלל שנפל על קדושת הערכים שעליהם הוא חינך"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחקירתו, טען החייל כי ירה אש חיה משום שחש בסכנת חיים מידית. יצוין כי בשנים האחרונות הוחמרו מאוד הוראות הפתיחה באש ביהודה ושומרון, ובתוכן גם האיסור על ירי אל עבר רכב במהלך נסיעתו אלא במקרים קיצוניים בלבד. "כרגע אין לנו מה לומר לחייל שביצע את הירי", אמרו קרובי משפחתו של מרצבך", מה שחשוב לנו כרגע זה להנציח את זכרו של הרב דן ולהמשיך במפעל חייו שמרגע לרגע אנו מגלים כמה היה גדול ומלא בקדושה מיוחדת".

אמש (שבת) הגיעו לבית המשפחה קציני צה"ל ובימים הקרובים צפויים להגיע גם קצינים בכירים בפיקוד מרכז, שככל הנראה יעדכנו את בני המשפחה בהתפתחויות תחקיר האירוע. בתגובה לטענה כי מרצבך נהג ברכבו עם אורות כבויים, טענו קרובי המשפחה כי אינה סבירה כשהם נתמכים בתמונות הרכב שצולמו זמן קצר לאחר הירי, שם נראה בבירור כי האורות דולקים.

במהלך השבת התכנסו חמשת ילדיו של מרצבך ורעייתו ביחד עם יתר קרוביו וניסו לשמר את מנהגיו היחודיים, "היו לו מנהגים יפים כמו למשל קריאת שיר השירים בקול או שירים וניגונים שהמציא, ובמהלך השבת חזרנו עליהם כשכל אחד מנסה להתאפק מהבכי". עוד סיפרו הקרובים כי "היה לו חדר קטן בבית שבו נהג ללמוד וגילינו פתקים וסימניות עם חידושי תורה שחיבר. הוא היה נוהג באופן קבוע להעביר שיעורים ליישובים באזור שאינם דתיים על מנת לחברם לרוחניות. זו אבדה גדולה".

עוד בנושא:
ההרוג מאש צה"ל הובא למנוחות: "ראשון לכל דבר בקדושה"
ישראלי נהרג ו-3 נפצעו מירי צה"ל בדרום הר חברון
אחרי תקרית הירי: בעתניאל דורשים תחקיר אמיץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully