וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת איטליה ברלוסקוני התפטר, המונים ברחובות

ראש הממשלה האיטלקי סילביו ברלוסקוני הגיש את התפטרותו לאחר שהפרלמנט אישר רפורמה בניסיון לקבל סיוע אירופי. איטליה, הכלכלה השלישית בגודלה בגוש היורו, נקלעה לחובות עתק

ראש ממשלת איטליה, סילביו ברלוסקוני התפטר הערב (שבת) מתפקידו. נשיא איטליה ג'יורג'יו נפוליטנו קיבל את ההתפטרות לאחר פגישה בארמונו. ברלוסקוני נכשל במאמציו להשיג רוב בהצבעה מכרעת ביום שלישי, והתפטרותו הוגשה לאחר שהפרלמנט העביר רפורמה בלחץ האיחוד האירופי, בניסיון להשיב את האמון בכלכלה האיטלקית שנקלעה למשבר וחובות עתק.

הפרלמנט האיטלקי אישר את שורת הרפורמות הכלכליות על מנת לקבל סיוע מהאיחוד האירופי. בכך למעשה נסללה הדרך להקמת ממשלת חירום איטלקית.

כאלף מפגינים המתינו לברלוסקוני שעה שהגיש את התפטרותו וזעקו לעברו קריאות קצובות: "ליצן, ליצן". בעקבות ההפגנות, אף נאלץ ברלוסקוני לעזוב את הארמון דרך יציאה צדדית. בארמון הנשיאות ציינו כי הבוקר יחלו ההתייעצויות בנוגע להרכבת ממשלה חדשה.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה אמר כי הוא מקבל בברכה את הממשלה החדשה שתקום באיטליה וקרא לממשלת המעבר לסייע עד כמה שניתן בהרגעת השווקים הפיננסיים ברחבי העולם.

את מקומו של ברלוסקוני בן ה-75 עשוי לתפוס בראש ממשלת מעבר המדינאי והכלכלן מריו מונטי. נשיא איטליה נפוליטנו מינה את מונטי בתחילת החודש ל"סנאטור לכל החיים" בסנאט האיטלקי. בעבר שימש מונטי כנציב האיחוד האירופי והוא צפוי לכהן בתפקיד ראש הממשלה עד לקיום בחירות כלליות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully