וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח במועצת הביטחון: "אין רוב למהלך הפלסטיני"

טיוטת הדו"ח, שהוכנה בידי ועדה מטעם המועצה, הוגשה למועצה עצמה שתבחן את הצעדים הבאים. שגריר הרשות הפלסטינית באו"ם: "לא נחדול מהמאמצים להכרה מדינית, אנו נחושים להצליח"

ועדה מטעם מועצת הביטחון של האו"ם הגישה אמש (שישי) למועצה דו"ח לפיו הרשות הפלסטינית לא השיגה את הרוב הדרוש לקבלה כחברה מלאה בארגון. זאת לאחר שרק שמונה מדינות הודיעו שהן מביעות תמיכה בבקשה הפלסטינית, כאשר היה על הפלסטינים להשיג את תמיכתן של תשע מדינות לכל הפחות. עם זאת, גם במצב בו היו הפלסטינים משיגים את תשעת הקולות הנדרשים, הבטיחה ארצות הברית להטיל וטו על המהלך. טיוטת הדו"ח של הוועדה, שתפקידה הייתה לבחון את ההיבטים הטכניים של הבקשה, מתארת את החלטות חברות מועצת הביטחון בנוגע לנושא והוגשה למועצה עצמה, שתבחן אותו.

הכרזת מדינה פלסטינית - כותרות אחרונות:
הפלסטינים מודים: ”נכשלנו בניסיון ההכרה באו”ם”
צרפת: ”נימנע בהצבעה על קבלת הפלסטינים לאו”ם”
באן: מאמצי הקבלה הפלסטינים ”לא מועילים לאיש”

נשיאה הזמני של מועצת הביטחון, שגריר פורטוגל פיליפ מוראס קבראל, הבהיר כי לא קיים תכנון לכנס את המועצה כדי להצביע עבור הבקשה הפלסטינית. "אתייעץ עם חברים נוספים במועצה, ונחליט כיצד לפעול", אמר קבראל לכתבים. הפלסטינים, עם זאת, הבהירו כי לא יחדלו ממאמציהם להכרה מדינית. "הנשיא מחמוד עבאס יחליט במהרה על הצעד הבא", אמר שגריר הרשות הפלסטינית באו"ם ריאד מנצור לכתבים, "נתייעץ עם חברינו ונגביר את מאמצינו. אנו נחושים להצליח במהלך הזה ואני מאמין שלבסוף נצליח".

ארה"ב, כאמור, מתנגדת להכרה חד צדדית במדינה פלסטינית, שלא בדרך של משא ומתן ישיר עם ישראל, שהוקפא בשנה שעברה בעקבות סירובה של ישראל להפסיק את הבנייה בהתנחלויות. "על הפלסטינים לעשות את הבחירה שלהם כיצד להתקדם", הסבירה שגרירת ארה"ב באו"ם סוזן רייס, "אנו נמתין ונראה כיצד הם ינהגו".

ביום רביעי הודה שר החוץ הפלסטיני, ריאד מאלכי, כי הרשות הפלסטינית כשלה בניסיון להשיג חברות מלאה באו"ם וכעת היא פועלת להשגת מעמד של חברה משקיפה באו"ם. הוא אמר כי הכישלון היה "צפוי" ולא הפתיע את הפלסטינים: "אפילו אם היינו משיגים את תשעת הקולות בעד הבקשה שלנו, ארה"ב הייתה מטילה ווטו ומסכלת את המהלך", הוסיף. "למרות זאת הלכנו למועצת הביטחון כדי להדגיש את זכותנו כפלסטינים לקבל מדינה. לצערנו, התערבותה של ארה"ב סיכלה את המהלך, שכן היא השפיעה על עמדות החברות במועצת הביטחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully