וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל לוב: ישראל משדרגת מערכות ההגנה במטוסים אזרחיים

11.11.2011 / 15:39

החשש מהברחת נשק מלוב לעזה עם נפילת קדאפי וההכנות להסכם עתידי, האיצו את התקנת המערכות על מטוסי חברות התעופה הישראליות, שתסתיים עד 2013 ובמימון המדינה

ישראל האיצה את התקנתן של מערכות להגנה נגד טילים על חברות התעופה האזרחיות – כך דיווח היום (שישי) גורם ביטחוני ישראלי לסוכנות הידיעות רויטרס. על פי הגורם, התהליך הואץ בעקבות החשש להגעת נשק מתקדם לירי קרקע-אוויר שנבזז מידי כוחות הביטחון הלוביים, במהלך המהפכה במדינה. על פי הדיווח, בין היתר, מתקינים במערכת הביטחון מערכות הנקראות "C-Music" על מטוסי "אל-על", "ארקיע" ו-"ישראייר", המשתמשים בקרן לייזר כדי "לעוור" את הטילים, המתבייתים על מטרותיהם על בסיס חום. עוד ציין הגורם, כי תאריך היעד להשלמת התהליך הוא שנת 2013.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הממשלה תממן שדרוג מערכות ההגנה? מטוס אל-על/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי הערכות הגורם, עלות המיגון של כל מטוס מוערכת בין מיליון למיליון וחצי דולר. בנוסף, בשל משקלה וגודלה, התקנת המערכת תעלה לחברות התעופה כמה מיליוני דולרים בכל שנה, בהוצאות הדלק – תוספת שתמומן אף היא על ידי הממשלה. על אף העלות הגבוהה, ניכר כי המחיר שווה את הרווח בעיני ראש הממשלה, בנימין נתניהו. להערכת הגורם, נתניהו מבקש באמצעות המערכת לחזק את ביטחון הנוסעים הישראלים, במידה וישראל תיאלץ לוותר על חלק מהשליטה הביטחונית שלה ביהודה ושומרון, בהסדר עתידי. דוברו של נתניהו, מארק רגב, אמר לסוכנות הידיעות כי "בכל הסכם עתידי עם הפלסטינים, יתחייבו סידורי אבטחה מתאימים, שיאפשרו התמודדות עם האיומים הביטחוניים, לרבות טילי כתף".

"מקדימים את העולם"

"אנחנו מודעים זה זמן רב לאיום, והקדמנו את שאר העולם בהכנות להתגונן ממנו", ציין הגורם, "ובעקבות האירועים בלוב, האצנו את ההכנות אף יותר". הגורם הביטחוני אף ציטט בפני הסוכנות הערכות מודיעין לפיהן מלחמת האזרחים במדינה הצפון-אפריקנית, אפשרה העברות אמצעי לחימה בכמויות גדולות, ובהן גם של טילי כתף, לידי גורמי טרור פלסטינים, וכן כאלה המזוהים עם ארגון "אל-קאעדה", בחצי האי סיני.

עם זאת, ביקש הגורם להבהיר כי בשלב זה לא ידוע על הימצאותם של טילים נגד מטוסים בידי גורמי טרור בשטחי יהודה ושומרון – שמרוחקים קילומטרים ספורים מנמל התעופה הבינלאומי בן גוריון. המצב שונה, להערכתו, ברצועת עזה.

ניסיון התקיפה הזכור נגד מטוסים ישראליים באמצעות ירי טילים אירע ב-2002, אז המריאה טיסת ארקיע 582 מנמל התעופה מוי שבמומבסה, קניה, לעבר נמל התעופה בן גוריון. כדקה וחצי לאחר ההמראה נורו לעבר המטוס שני טילי כתף מדגם SA-7, שהחטיאו את המטוס. בתחילה שקלו בחברת ארקיע להורות לטייסים לנחות נחיתת חירום בניירובי או באדיס אבבה שבאתיופיה, אולם כיוון שלא הבחינו בסימן כלשהו לנזק שנגרם, הוחלט להמשיך בטיסה ישירה לישראל.

עוד בנושא
משרד התחבורה הורה לאל על לאבטח את התעופה הישראלית
השר כץ: ”יש להקים רשות לאומית לאבטחת תעופה”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully