וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר כץ: "יש להקים רשות לאומית לאבטחת תעופה"

1.11.2010 / 11:45

שר התחבורה התייחס לחבילות הנפץ שנמצאו במטוסים בדרכם לארה"ב ואמר כי המצב לפיו חברת "אל על" אחראית על הביטחון בנמל התעופה אינו יכול להימשך

"המצב מוכיח שוב שצריך להקים רשות לאומית לאבטחת תעופה" - כך אמר היום (שני) שר התחבורה ישראל כץ, בהתייחסו לחבילות הנפץ שהגיעו לארצות הברית. לדבריו, "המצב שקיים היום, לפיו חברת "אל על" אחראית על הביטחון בנמל התעופה, לא יכול להימשך. היום ישנן מדינות המסרבות לאפשר למאבטחי אל על לבצע בידוק, משום שמדובר בחברה פרטית". לטענת כץ, משרד האוצר מתנגד לתוכנית משום שהדבר כרוך בהוצאה כספית, עם זאת כץ נחוש לשכנע בנחיצות העניין את ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בעקבות חשיפת המטענים, ישראל העבירה למדינות שמהן קיימים קווי טיסה לארץ, סטנדרטים לבדיקות חפצים וזאת לפי הסטנדרט הישראלי המחמיר יותר מהתקן הבינלאומי. משרד התחבורה אף שלח נציג של אגף האבטחה במשרד למספר מדינות הנחשבות בסיכון גבוה, כדי לבדוק ולחדד את הנהלים של העברת חבילות.

לפני שלושה ימים התגלו שתי חבילות נפץ שנשלחו מתימן ויועדו למוסדות יהודיים בשיקגו. החבילה הראשונה התגלתה במטוס תובלה של חברת יו.פי.אס שעשה את דרכו מתימן לשיקגו ועצר לתדלק בשדה בבריטניה והחבילה השנייה מצא במטוס בדובאי. גורמי ביטחון מעריכים כי איברהים חסן אל עסירי, בן 28, הנמצא בראש רשימת המבוקשים בערב הסעודית, הוא האחראי לייצור מטענים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully