וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט העליו קבע: "משה קצב אנס את א'"

גלעד גרוסמן

10.11.2011 / 10:05

השופטת מרים נאור כתבה בפסק הדין כי עדותה של א' ממשרד התיירות אמינה וכי אילו היתה מבקשת להעליל, "היתה יכולה למצוא גרסה פשוטה". קצב פרץ בבכי בעת הקראת פסק הדין

דניאל בוק

משה קצב, הבוקר בבית המשפט העליון

(צילום: דניאל בוק, עריכה: גדי וינסטוק)

הנשיא השמיני, משה קצב, אנס את א' ממשרד התיירות - כך קבעו הבוקר (חמישי) שופטי בית המשפט העליון בהכרעת הערעור שהגיש קצב נגד הרשעתו. השופטת מרים נאור כתבה בפסק הדין כי "לגבי האונס בלשכתו, לא יכולים לקבוע מה קרה בדיוק, אולם חומר הראיות אינו מעלה ספק סביר. הערעור על האונס נדחה. קצב אנס את א'". עוד קבעו השופטים כי כל הסעיפים שבגינם הורשע קצב בבית המשפט המחוזי, נותרו על כנם. בזמן שהשופטים דנו על עדות השיטה, וקבעו כי תמכו באישומים, נענע קצב את ראשו לשלילה ולאחר מכן פרץ בבכי. התייחסות לעונש שהוטל על קצב תיתנן בהמשך.

משפט קצב - כותרות אחרונות

ביהמ"ש העליון יכריע הבוקר בערעור שהגיש משה קצב
גזר הדין של קצב - שבע שנות מאסר בפועל
פרקליטי קצב: מאמינים שהעליון יקבל את טענותינו

השופטת מרים נאור פתחה בהקראת תקציר הפסיקה וכתבה כי: "קראנו את הטענות, עיינו בפסק הדין ושמענו את הטענות על פני שלוש ישיבות. לא מצאנו מקום להרחיב ופסק הדין ניתן פה אחד ושלושת השופטים הסכימו. אין הצדקה להתערב בהכרעת המחוזי. ביחס ל-א' ממשרד התיירות קבענו שהיא מהימנה ולא מדובר בעלילה. אם א' הייתה רוצה היא הייתה יכולה לרקום סיפור פשוט יותר. לא מדובר בעדות כבושה".

עוד אמרה השופטת נאור כי "העיסוק המרובה במכתב ה'שנה טובה' חרג מכל פרופורציה. א' נתפסה אמנם בסתירות, מדובר בגרסה מתפתחת, אבל לא מצאנו מקום להתערב בקביעת המחוזי (שמדובר במכתב שקצב גרם לה לכתוב) על סמך התרשמות". ביחס ל'קלטות יואלי' וההודעות שהשאירה לקצב בבית הנשיא, השופטים קיבלו את גרסתה של א' שיואלי יסדר לה עבודה".

ביחס לגירסה החלופית שהציגו פרקליטיו של קצב, לפיה היה רומן בין קצב ל-א', קבעו השופטים כי קבלת הטענה מחייבת לקבוע שקצב שיקר בעדותו ולפצל את עדותה של א', ולקבוע שכשאמרה שהיו יחסי מין דיברה אמת, ואילו כשדיברה על אי הסכמה, שיקרה. לא מצאנו לנכון לעשות זאת, והמחוזי בכל מקרה שלל גרסה זאת".

בית המשפט העליון קבע כי הראיות אינן מעלות ספק סביר בשאלת היעדר ההסכמה או השימוש בכוח. "לאישה יש זכות בכל עת לקבוע קווים אדומים. אפילו אם נתרשם שהייתה מעוניינת בקרבתו, ואפילו נניח, ואנחנו לא עושים זאת, שהיה ביניהם רומן, זה לא מעלה ספק בשאלת אי ההסכמה או השימוש בכוח".

השופט ג'ובראן הוסיף כי "לא היתה הבטחה לקצב שלא יוגש נגדו כתב אישום לגבי א' ממשרד התיירות כאשר חזר בו מהסדר הטיעון. עד הגשת כתב האישום חלו שינויים בראיות". השופט ג'ובראן דחה את טענות ההגנה בדבר "דיבור בשני קולות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
«iframe width="448" height="447" style="margin-top:8px" align="middle" src="https://news.walla.co.il/?w=//1875701/@liveFrame&channel_name=liveufeed1&server=rtmp://waflalive.walla.co.il/" frameborder="0" scrolling=no allowfullscreen»«/iframe»

(שידור ישיר מבית המשפט העליון)

קצב הגיע לבית המשפט כשהוא מלווה בבני משפחתו. גם אם הערעור יידחה, קצב לא צפוי להיכנס היום לכלא. את פסק הדין יקריא הרכב של שלושה שופטים, הכולל את מרים נאור, עדנה ארבל וסלים ג'ובראן. ההרכב נחשב למחמיר יחסית, ועורר ביקורת מצד מקורבי קצב.

קצב יצא מביתו בקריית מלאכי סמוך לשעה 06:30. הוא חמק מדלת אחורית, ויצא לבית המשפט העליון בירושלים. לפני כשנה הרשיע בית המשפט המחוזי בתל אביב את נשיאה השמיני של מדינת ישראל בשני מקרי אונס של א' ממשרד התיירות, בהטרדה מינית של ה' ושל ל', שעבדו תחתיו בבית הנשיא, ובשני מקרים של מעשה מגונה, האחד ב-א', אשר בוצע בכוח, והשני ב-ל'. קצב הורשע גם בשיבוש הליכי משפט, אך זוכה מהעבירה של הטרדת עד. בית המשפט קבע כי באפריל 1998 ביקש קצב מ-א' שתתלווה אליו ללשכתו בתל אביב.

כאשר השניים הגיעו ללשכה התיישב קצב ליד א' והחל לגעת בה בחזה. הוא ניסה להפשיט אותה, אולם היא התנגדה. לבסוף הצליח קצב להסיר את מכנסיה של א' ואנס אותה, למרות ניסיונותיה להדוף אותו. כחודשיים לאחר מכן ביקש קצב מ-א' שתיפגש אתו במלון פלאזה בירושלים, כדי שיוכל לעבור אתה על חומרים הקשורים לעבודת המשרד בלובי של בית המלון. זמן קצר לפני שהגיעה למקום, הוא התקשר אליה וביקש ממנה לעלות לחדר מכיוון ש"לא סיים להתארגן". כשהיא נכנסה לחדר, היא התיישבה על קצה המיטה, ואז הדף אותה קצב על המיטה ואנס אותה, תוך שהוא אומר לה "תירגעי, את תיהני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully