וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חנן גולדבלט שוקל להגיש בקשה למשפט חוזר

גלעד גרוסמן

9.11.2011 / 20:34

לאחר שזוכה נאשם באונס אחת המתלוננות נגדו, שוקל השחקן, שיסיים לרצות בשנה הבאה שני שליש מעונשו, להגיש בקשה למשפט חוזר. פרקליטתו: "לזיכוי מאתמול יש משמעות מרחיקת לכת עבורו"

השחקן חנן גולדבלט שוקל להגיש בקשה למשפט חוזר, כך אישרה הערב (רביעי) פרקליטתו, עורכת הדין רחל תורן, לאחר שאתמול זוכה נאשם באונס של אחת המתלוננות נגד גולדבלט. בשיחה עם וואלה! חדשות הסבירה עורכת הדין תורן כי "אנחנו שוקלים ברצינות הגשת בקשה למשפט חוזר, שכן יש בזיכוי של אתמול פתח להגשת בקשה מהסוג הזה". לדבריה, "מדובר במתלוננת אחת מתוך שתיים שמהוות את עיקר הרשעתו של גולדבלט ולכן יש לעניין זה משמעות מרחיקת לכת לגביו".

כאמור, אתמול זיכה בית המשפט המחוזי בתל אביב את אייל רונן מאשמת אונס, מעשה סדום ותקיפה. הרכב של שלושה שופטים, בראשות השופט אורי שוהם, זיכה את רונן מחמת הספק, והביע תמיהות ביחס לעדותה של המתלוננת שהיא כאמור אחת המתלוננות נגד גולדבלט. בין היתר, ציינו השופטים בהחלטתם את העובדה שהמתלוננת נמנעה מלשתף את קרוביה במעשה האונס שטענה שעברה בידי רונן וטענו כי עדותה אינה אמינה. השופטים כתבו כי "דברים אלה מעוררים תמיהה מסוימת, לנוכח העובדה כי ככל שמדובר בתלונה נגד חנן גולדבלט, היא לא נמנעה מלשתף את חברותיה".

בטרם הורשע לפני למעלה משלוש שנים בשלושה מקרים שונים של ביצוע מעשים מגונים, במקרה אחד של אונס ובמקרה אחד של קבלת מין במרמה, הודה גולדבלט כי קיים יחסי מין עם המתלוננת, אך טען שהדבר נעשה מרצון. כאמור, בתיק המדובר הוא הורשע לבסוף בקבלת יחסי מין במרמה. לטענת פרקליטתו, לזיכוי מאתמול ישנה השפעה בשל הדמיון הרב בין המקרים.

יצוין, כי הגשת הבקשה למשפט חוזר לבית המשפט העליון תלויה גם בשאלה האם הפרקליטות תערער על זיכויו של רונן, שכן אם לא יהיה פסק דין חלוט ואם ההחלטה תתהפך בעליון, גולדבלט לא יוכל להסתמך עליה. גולדבלט מסיים לרצות שני שלישים מתקופת המאסר שנגזרה עליו בחודש יולי הבא ועשוי להשתחרר לאחר קיצור שליש ממנו, ולכן אם הפרקליטות תערער הסיכוי שהוא יגיש בקשה למשפט חוזר נמוכה יותר. זאת ועוד, משפטים חוזרים הינם תופעה נדירה במשפט הישראלי, שכן בעבר התקיימו רק כ-20 מקרים כאלה, בהם פרשת עמוס ברנס, שהורשע ברצח החיילת רחל הלר וזוכה לאחר שדרש משפט חוזר.

עוד בפרשת גולדבלט:
המתלוננת נגד גולדבלט האשימה אדם נוסף - שזוכה
אחת המתלוננות: ”למרות ההקלה בעונש - גולדבלט נשאר עבריין מין”
עונשו של חנן גולדבלט קוצר ל-6 שנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully