וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"למרות ההקלה בעונש - גולדבלט נשאר עבריין מין"

ביהמ"ש הקל את עונשו של השחקן, שהורשע באונס ובמעשים מגונים - וזיכה אותו מאחד משני אישומי האונס. אחת מהנשים שהתלוננו נגדו: "זה לא משנה את העובדה שמדובר באנס"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר. עריכה: גדי וינסטוק. קריינות: אביב אברמוביץ')

בית המשפט העליון אמנם הפחית הבוקר (חמישי) את עונש המאסר של השחקן חנן גולדבלט משבע לשש שנות מאסר, לאחר שמחק אישום אחד של אונס בו הורשע, אולם ההחלטה התקבלה בסיפוק גם בקרב המתלוננות.

אחת מהנשים שהתלוננו נגד השחקן אמרה לאחר הפסיקה, כי "בית המשפט קבע שכל המעשים בכתב האישום בוצעו. השורה התחתונה היא שגולדבלט נשאר עבריין מין". היא הוסיפה כי העובדה שהעונש שונה ואחד מהסעיפים הומר אינה משנה את העובדה שמדובר באנס, שלא נענש על מעשים שביצע בעשר צעירות נוספות.

מאיגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית נמסר כי "החלטת בית המשפט חשובה ומחזקת את הידיעה וההרשעה שמדובר בעבריין מין סדרתי שפגע בנשים צעירות, חלקן קטינות. מקומו של גולדבלט, כמו כל עבריין מין סדרתי אחר, הוא בכלא, כך השכיל להבין גם בית המשפט".

גם בשדולת הנשים בישראל הביעו שביעות רצון מהטלת העונש החמור בגין עבירות המין. "בית המשפט פעל בצדק והצמיד תג מחיר גבוה ומשמעותי למען ייראו וייראו, במטרה להרתיע מפני אלימות כלפי נשים", אמרה מנכ"ל שדולת הנשים, נורית צור.

לעומתם, דורית אברמוביץ', רכזת קמפיינים לארגוני נשים אמרה כי "אין ספק שההקלה בעונש שנגזר על חנן גולדבלט מעידה שוב על הזילות הציבורית והמשפטית כלפי עבירות מין חמורות". אברמוביץ הסבירה כי "העונש שנגזר מראש על העבירות לא תאם את מידת חומרתן. לצערי, העביר היום בית משפט בישראל מסר לציבור, שעל אלימות מינית סדרתית חלות הקלות".

מוקדם יותר היום, קיצרו השופטים בשנה את העונש שהוטל על גולדבלט בבית המשפט המחוזי, לאחר שזה הגיש ערעור על הרשעתו באונס ובביצוע מעשי סדום ומעשים מגונים בחמש נשים, וכן על העונש שנגזר עליו. פרקליטתו של גולדבלט, עו"ד רחל תורן, אמרה לאחר הפסיקה כי "כל תוצאה שמפחיתה במעט מחומרת הדין - אנחנו מרוצים. כמובן שקיווינו שכל הערעור יתקבל. גולדבלט צפוי להשתחרר בעוד כשנה וחצי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully