וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסיסיפי הכריעה: ביצית מופרית אינה בן אדם

ברוב דחוק, דחו תושבי המדינה הדרומית והשמרנית בארה"ב את החוק שקידמו מתנגדי ההפלות, הקובע כי ישות אנושית נוצרת ברגע ההפריה - ולמעשה הופך את את השימוש בגלולת "היום שאחרי" לרצח

אמצעי המניעה ניצלו: תושבי מדינת מיסיסיפי בארצות הברית דחו אתמול (שלישי) במשאל-עם הצעת חוק מהפכנית, שהייתה עשויה להפוך אמצעי מניעה מסוימים, כגון גלולת "היום שאחרי" או התקנים תוך-רחמיים, ללא חוקיים. ברוב דחוק למדי, דחו תושבי המדינה הדרומית, הדתית והשמרנית את "הצעה 26", שביקשה לשנות סעיף חוק, כך שברגע שביצית מופרית על ידי תא זרע, היא תוגדר "בן אדם" - ולפיכך מי ש"הורג" אותה ייחשב לרוצח.

"היות אנוש" - הכל על הצעת החוק המהפכנית

מתנגדי הפלות מפגינים בעד החוק הקובע כי ביצית מופרית היא "בן אדם", מדיסון, מיסיסיפי, 8 בנובמבר 2011. Rogelio V. Solis, AP
"בחרו בחיים". תומכי "הצעה 26" מפגינים ערב ההצבעה, בעיירה מדיסון במיסיסיפי/AP, Rogelio V. Solis

הבוחרים במיסיסיפי, שהצביעו במקביל גם על בחירת מושל למדינה ועל הצעות חקיקה נוספות, התבקשו לענות על השאלה: "האם המונח 'בן אדם' צריך להגדיר כל ישות אנושית מרגע ההפריה, השיבוט או כל פונקציה מקבילה?". ההצעה מבוססת על רעיון חדש שתפס אחיזה בשנים האחרונות בקרב מתנגדי ההפלות בארה"ב, הנקרא "היות-אנוש" ("Personhood").

ההצעה תעלה בעוד 6 מדינות

תומכי הצעת החוק הצליחו לגייס 100,000 חתימות שאיפשרו את הגשתה למשאל, ועד זמן לא רב לפני ההצבעה, היה נראה כי היא עומדת לעבור, למרות שגררה ביקורת חריפה מצד תומכי ההפלות, שטענו כי היא מפרה זכויות חוקתיות שעוגנו בפסיקות משפטיות בעבר. בסופו של דבר, הצביעו 45% נגד ההצעה, 44% תמכו בה, ו-11% נמנעו מהכרעה - והיא לא עברה, אף ששני המועמדים למשרת המושל, הן פיל בראיינט הרפובליקני והן ג'וני דופרה הדמוקרטי, תמכו בה בגלוי.

הכישלון במיסיסיפי, המצטרף לשני כשלנות קודמים להעביר את החוק במדינת קולורדו, ב-2008 ו-2010, אינם מרפים את ידי תומכי הרעיון, והם כבר הכריזו כי בכוונתם להמשיך ולקדם בשנה הקרובה חקיקה דומה בעוד שש מדינות בארה"ב - פלורידה, מונטנה, אוהיו, אורגון, נבדה וקליפורניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully