וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: טייס נפלט ממטוס על הקרקע - ונהרג

בחיל האוויר הבריטי נפתחה חקירה לבירור נסיבות התקרית בה הופעל כסא המפלט במטוס של טייסת הפעלולים "החיצים האדומים", בעודו על הקרקע. זהו ההרוג השני בטייסת בשלושה חודשים

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל)

תאונה יוצאת דופן בחיל האוויר הבריטי הסתיימה בטרגדיה: טייס בטייסת הפעלולים האווירובטיים "החיצים האדומים", נהרג אמש (שלישי) כשנפלט ממטוסו - בעודו על הקרקע. כך אישרו במשרד ההגנה הבריטי. עד כה לא מסר חיל האוויר פרטים נוספים על התקרית, מלבד זאת שהיא נחקרת כעת. גם פרטיו של הטייס טרם פורסמו.

התקרית אירעה בבסיס סקמפטון, נמל הבית של הטייסת בחבל לינקולנשייר שבצפון-מזרח אנגליה. "הטייס נפלט מהמטוס בעודו על הקרקע", הסביר קפטן סיימון בלייק מבית הספר לטיסה של חיל האוויר המלכותי. "רשות התעופה הצבאית פתחה בהליכי חקירה עצמאית".

טייסת "החיצים האדומים" הוקמה בשנת 1965, ומאז ערכה למעלה מ-4,000 מופעים אוויריים ב-52 מדינות. ההרוג הנוכחי הוא הטייס השני בטייסת שנהרג בתוך שלושה חודשים. באוגוסט האחרון נהרג ליוטננט ג'ון אגינג, שמטוסו התרסק במהלך מופע אווירי.

מפקד טייסת לשעבר בחיל האוויר, ג'רי קונולי, הסביר לרויטרס, באשר לסיבות לתאונה, כי ישנן מספר אפשרויות: "האם כסא המפלט פעל כשורה, או שהופעל בגלל תקלה? זה יכול לקרות, אם כי זו אפשרות קלושה. האם כסא המפלט הופעל בטעות על ידי הטייס? האם זה נשעה בכוונה? יש הרבה אפשרויות, וכרגע דבר לא ידוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully