וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: מתנחלים ריססו גז בעיני ילד פלסטיני בן 8

יהושע בריינר

9.11.2011 / 13:32

עליית מדרגה ב'תג מחיר': על פי עדי ראייה, מתנחלים מבת עין חדרו לכפר ח'ירבת זכריה וריססו חומר על פני ילד בן 8, מצבו קל. המשטרה חוקרת. השר גדעון סער: "תג מחיר - סרטן שיש לעקור"

חשד כי מתנחלים חדרו אתמול (שלישי) לכפר ח'ירבת זכריה שבגוש עציון, נכנסו לחצר בית מקומי וריססו חומר לא מזוהה בעיניו של ילד בן 8. על פי טענות עדי ראייה, שני גברים בעלי חזות דתית יהודית נכנסו לכפר ברכב בעל לוחית רישוי ישראלית. הילד שיחק בכדורגל בחצר עם אחיו בן ה-10, שהיה עד לאירוע. אחד מהגברים תפס את הילד בזמן שחברו ריסס את החומר בפניו. החשד הוא כי מדובר בגז מדמיע, גז פלפל או תרסיס גרפיטי. ראייתו של הילד נפגעה, ככל הנראה באופן זמני.

לאחר טיפול במקום הוא פונה להמשך טיפול רפואי על ידי הסהר האדום לבית חולים בבית לחם ומצבו מוגדר קל. משטרת מחוז ש"י פתחה בחקירת המקרה. עדי הראייה מסרו כי הרכב נמלט לכיוון ההתנחלות בת עין הסמוכה ומאיסוף של עדויות התושבים נמצאו פרטים מזהים, שמקשרים את החשודים להתנחלות. המשטרה החלה בסריקות באזור, אולם עד כה לא נתפסו המבצעים.

הכפר ח'ירבת זכריה שנמצא בלב גוש עציון נחשב לכפר המצוי ביחסי שכנות טובים מאד עם ההתנחלויות בסביבה. תושביו מועסקים על ידי המועצה המקומית, שאף דואגת לטיפול השוטף בצרכי הקהילה הפלסטינית המקומית והיו קולות שקראו להכלילם כיישוב מן המניין. בת עין לעומת זאת, נחשבת ל"בת חורגת" בגוש עציון מבחינה אידיאולוגית ותושביה מחזיקים בדעות קיצוניות הרבה יותר. הלילה הוצתו שלושה רכבים פלסטינים בכפר בית אומר ועל מבנה סמוך רוססה הכתובת "ד"ש מבת עין". על פי החשד מדובר בפעולת תג מחיר בעקבות הריסת מבנים בלתי חוקיים בהתנחלות על ידי מג"ב והמנהל האזרחי בשבוע שעבר.

עוד בנושא:
המינהל הרס מבנים בבת עין, חשש מפעולות נקם
"תג מחיר" נגד בכירה בשלום עכשיו: "רבין מחכה לך"
כתב אישום נדיר נגד 3 מעורבים בתכנון "תג מחיר"

בת עין, גוש עציון. יוראי ליברמן
ההתנחלות בת עין/יוראי ליברמן

ראש מועצת גוש עציון שאול גולדשטיין גינה את המעשה ואמר כי "מי שביצע את המעשה הם פושעים לכל דבר. ביקשתי פגישה דחופה בנושא עם מפקד המשטרה וראש המנהל האזרחי באזור. אנו בקשר עם השב"כ בנושא במטרה ללכוד את הפושעים הללו כמה שיותר מהר ולמצות איתם את הדין. זהו אירוע חמור מאין כמוהו ובגלל אנשים כאלה הם סכנה לציונות". עוד מסר גולדשטיין כי הוא וסגנו במועצה יאיר וולף נפגשו עם מוכתר הכפר והביעו זעזוע על המעשה.

גורם אחר בגוש עציון אמר הבוקר בתגובה לדברים כי "כמובן שאי אפשר להזדהות עם תקיפת ילד בגיל שמונה אבל מצד שני, עם כל הכבוד, אינני מתרגש מכך. לא שמענו זעקות כאשר ילדים בני שמונה ואף פחות מכך אצלנו נפגעו מבקבוקי תבערה וחטפו אבנים. לא אגנה את האירוע למרות שגם לדעתי אין להכות ילד בגיל שמונה".

שר החינוך גדעון סער (הליכוד) התייחס היום בעצרת הנוער המרכזית לזכרו של ראש הממשלה יצחק רבין, לקבוצות קיצוניות בחברה הישראלית כשאמר כי אחת התופעות החמורות היא פעילות תג מחיר. סער ציין כי "כנופיות תג מחיר המקיימות פעילות של התנכלות לחפים מפשע, פגיעה ברכוש, פגיעה בחיילי צה"ל וכחות הביטחון, שריפת מסגדים והטלת אימה, הן בגדר גידול סרטני אלים ומסוכן שיש לעקרו". סער הוסיף כי אנשי תג מחיר הם "עוכרי היהדות וארץ ישראל".


בהכנת הידיעה השתתפה טל שלו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully