וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבנות לאפיפיור: "פעל בנושא איום הגרעין האירני"

טל שלו

9.11.2011 / 4:09

בעוד הקבינט הישראלי חוכך בדעתו באשר לתקיפה אפשרית באירן, החליטה הרבנות הראשית לישראל לפנות לאפיפיור בנדיקטוס ה-16 בבקשה: "הפר את השתיקה ופעל לקידום השלום העולמי"

על רקע החששות הגוברים מהתקדמותה של אירן לעבר פצצה גרעינית, ייפגש השבוע הרב הראשי לישראל יונה מצגר בוותיקן עם האפיפיור בנדיקטוס ה-16. בכוונת הרב מצגר, אשר יעמוד בראש משלחת בין-דתית שתגיע ביום חמישי לוותיקן, לבקש מהאפיפיור להפר את שתיקת הכנסייה בנושא איומיו של נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'אד, ולהשמיע קול ברור בנוגע לאיום הגרעין האירני על השלום העולמי.

"לכנסייה הקתולית יש הרבה מאוד כוח", הסביר גורם בסביבתו של הרב מצגר, "וטרם שמענו מהם מילה בנושא". לדבריו, "הרב יזכיר לאפיפיור את שתיקת הכנסייה הקתולית במהלך שואת היהודים, ויסביר כי אמנם הכנסייה הצילה את חייהם של יהודים רבים במהלך השואה, אולם במקרה האירני לא תספיק הצלת ילדים וצריך שידברו בקול גדול על האיום לשלום העולמי".

אין זו הפעם הראשונה אשר רבנים ראשיים בישראל פונים לאפיפיור בעתות של מצוקה ואיומים מפורשים. בספטמבר 2005, מספר חודשים לאחר היבחרו של האפיפיור בנדיקטוס ה-16, ביקרו הרבנים הראשיים, מצגר ועמאר, בוותיקן והביעו בפני האפיפיור את דאגתם בעקבות שריפת בתי כנסת בגוש קטיף על רקע ההינתקות מרצועת עזה. בביקורו בישראל במאי 2009, שוב נפגש האפיפיור בנדיקטוס ה-16, הידוע ביחסו האוהד ליהדות, עם הרב מצגר בירושלים, שהעלה בשנית את שמו של המנהיג האירני במהלך פגישה.

מצגר הודה לאפיפיור על שמנע את חזרתו לכנסייה של בישוף שהכחיש שואה, ואמר כי "אילולא כן היה עלול לעבור מסר לנשיא אירן, מכחיש שואה גם הוא, שישנה מעין לגיטימציה להכרזותיו הנפשעות בדבר רצונו לחסל את מדינתנו". כמו כן, הודו הרבנים הראשיים לאפיפיור על הצהרותיו ופעולותיו למיגור האנטישמיות והגזענות, ועל תמיכתו במשפחת שליט במאבק לשחרור החייל החטוף.

אחמדינג'אד לא נותר אדיש להתחממות היחסים בין האפיפיור לרבנים הראשיים ופנה בעצמו לאפיפיור בשנה שעברה, ואף הציע לו לשלב ידיים "במלחמה בחילוניות". האפיפיור השיב לאיגרתו של הנשיא האירני, אך הבהיר כי הוא מאמין בדיאלוג בין-דתי וקרא לשים קץ לשנאה בין הדתות.

פגישתו של הרב מצגר עם האפיפיור מהווה חלק מפעילותה של המועצה הבין-דתית אשר הוקמה לפני ארבע שנים ביוזמת הרבנות הראשית, משרד הפנים ומשרד החוץ. מעל 20 נציגי עדות ודתות בישראל לוקחים חלק במועצה– בהם נציג בית הדין השרעי, ראש העדה הדרוזית, הפטריארכים, ראשי הכנסיות השונות בישראל, ראשי העדה הצ'רקסית ועוד.

הגוף מנהל מפגשים שנתיים קבועים ומטרתו לנהל קשר אישי שוטף שיימשך גם בעתות משבר, הסביר מנכ"ל הרבנות הראשית, עודד וינר. "מטרת הפורום היא להראות שיש בארץ חופש דת ויחסים טובים בין ראשי הדתות ואין מתח בין דתי, וכן להפגין מחויבות לשלום בין הדתות, כפי שניתן היה לראות בביקור הרבנים הראשיים והמועצה הבין-דתית בכפר טובא זנגריה אחרי אירוע הצתת המסגד שם בחודש שעבר".

בנוסף לפגישה עם האפיפיור, צפויים נציגי המועצה להיוועד גם עם בכירי הקהילה היהודית ברומא, וכן להיפגש עם קרדינלים מובילים בוותיקן.

עוד בנושא:
רה"מ בירך האפיפיור: "האומץ שהפגנת יחזק יחסינו"
האפיפיור: להתפלל למען הצלחת אנאפוליס
הנשיא פרס במסגד שהוצת: "אני מלא בושה וחרפה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully