וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת במפתיע ראש ישיבת מיר, הרב נתן-צבי פינקל

ראש הישיבה החרדית-ליטאית בירושלים ב-11 השנים האחרונות מת בשעת בוקר מוקדמת בביתו בשכונת בית ישראל בעיר בגיל 69. עשרות אלפים נטלו חלק במסע הלווייתו

ראש ישיבת מיר החרדית-ליטאית בירושלים, הרב נתן-צבי פינקל, מת הבוקר (שלישי) באופן פתאומי בגיל 69. בשעת בוקר מוקדמת הוזעקו כוחות ההצלה לביתו של הרב בירושלים לאחר שהתמוטט. כוחות ההצלה ביצעו ברב פעולות החייאה ממושכות, אך לבסוף נאלצו לקבוע את מותו. הרב פינקל כיהן כראש הישיבה ב-11 השנים האחרונות. רק אתמול בערב הגיע לניחום אבלים, ולא היה כל סימן למותו הקרב, כך דווח באתר "כיכר השבת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תחילת מסע הלווייתו של הרב, היום בצהריים/מערכת וואלה!, צילום מסך

משעות הבוקר המוקדמות, מיד לאחת ההודעה על מותו של הרב, פוקדים את ביתו בשכונת בית ישראל בירושלים רבים מתלמידיו. מסע הלווייתו החל בשעה 12:00 בהיכל הישיבה בעיר. הרב המנוח צפוי להיקבר בהר המנוחות, בית הקברות היהודי המרכזי בעיר.

מסע הלוויה יעבור בשכונות החרדיות בבירה: מאה שערים, מלכי ישראל, גאולה, שרי ישראל, היציאה מהעיר, שכונת גבעת שאול ועד להר המנוחות. המשטרה וכוחות ההצלה והחירום ערוכים בכוחות מתוגברים על מנת לאבטח את מסע ההלוויה, אליו צפויים להגיע עשרות אלפי בני אדם, כך לפי ההערכות.

הרב נולד בשיקגו שבארצות הברית. אביו היה הרב אליהו מאיר פינקל. הוא הותיר אחריו אם, וארבעה בנים, גם הם רבנים. מדי בוקר התפלל בהיכל בית המדרש המרכזי של הישיבה בשכונת בית ישראל בבירה. במהלך היום היה בוחן תלמידים ומקבלם לשיחות אישיות בביתו. אחת לשבוע היה הרב מוסר שיעור כללי בישיבה בירושלים, ופעמיים בשבוע הוא נהג לנסוע לסניף הישיבה בברכפלד לתפילת מנחה. הרב לקח חלק פעיל בבניית מוסדות הישיבה, ברכישת מגרשים לצורך המבנים, הבאת תורמים והכנת תכניות הבנייה. לשם כך נסע הרב לעיתים תכופות לחו"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully