וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא ניקרגואה נבחר שוב; גנרל נבחר לנשיא גואטמלה

2 מדינות באמריקה בחרו נשיא: בניקרגואה ניצח דניאל אורטגה מהשמאל, שנישא על כנפי הצלחת מלחמתו בעוני; בגואטמלה ניצח אוטו פרס-מולינה מהימין, שהבטיח לפרוש חיילים כדי להילחם בפשע

שתי מדינות במרכז אמריקה בחרו אתמול (ראשון) נשיא, ובשתיהן הושגה הכרעה ברורה - כך עולה מתוצאות ראשוניות שפורסמו היום. בניקרגואה, זכה הנשיא המכהן, איש השמאל דניאל אורטגה, בניצחון סוחף כבר בסיבוב הראשון, כשהקדים בהרבה את יריביו. בגואטמלה השכנה, נבחר לכהונה ראשונה אוטו פרס-מולינה, גנרל בדימוס ואיש ימין, שנישא על תקוות הבוחרים לשפר את מצב הביטחון האישי הרעוע במדינה הסובלת מבעיית פשיעה קשה.

אורטגה בן ה-65, מנצח הבחירות בניקרגואה, הוא עוד אחד ממבשרי הגל הסוציאליסטי בדרום אמריקה, לצד מנהיגי מדינות נוספות כגון ונצואלה, ברזיל, בוליביה ופרו. הוא זכה בלמעלה מ-60% מקולות הבוחרים והקדים בפער ניכר את שני יריביו העיקריים, שדרן הרדיו פביו גדאה והנשיא לשעבר ארנולדו אלמאן.

נשיא ניקרגואה, דניאל אורטגה, מצביע בבחירות לנשיאות בהן נבחר לכהונה נוספת, 6 בנובמבר 2011. רויטרס
"הוא דאג לעניים, ואנחנו חשנו בהבדל". הנשיא אורטגה מצביע, אמתול בקלפי בניקרגואה/רויטרס

אורטגה החל את דרכו כמורד מרקסיסטי במחתרת ה"סנדיניסטה", שהצליחה להפיל ב-1979 את השלטון הדיקטטורי במדינה. ב-1984 נבחר לראשונה לנשיא, בליבה של המלחמה שבה הפעילה ארה"ב את מחתרת ה"קונטראס" הימנית נגד השלטון. מאז התמודד שוב על הנשיאות בכל מערכות הבחירות במדינה, אך רק ב-2006 נבחר שוב. כהונתו האחרונה נחשבת להצלחה גדולה: בעזרת סיוע כלכלי מנשיא ונצואלה הוגו צ'אווס, הנהיג רפורמות במערכת הרווחה ופעל רבות למען עניי המדינה, סיפק הלוואות נוחות לבעלי עסקים וסייע לחקלאים - וכך זכה בתמיכה נרחבת ומיסמר את אחיזתו בשלטון לקראת מערכת הבחירות האחרונה. "הוא דאג לעניים, ואנחנו חשנו בהבדל", אמרה הלילה לרויטרס זיומארה אמאדור, אחות בת 43 שאיבדה את רגלה במלחת האזרחים בשנות ה-80. "ב-16 שנה של ממשלות אחרות, איש לא עזר לנכים כמוהו".

עוד 10,000 שוטרים למלחמב בכנופיות ממקסיקו

בגואטמלה, זכה אוטו פרס-מולינה ב-54% מקולות הבוחרים, והקדים את המועמד השני, מנואל בלדיסון, שזכה ב-46%. שני המועמדים התמקדו במערכת הבחירות בתוכניותיהם להילחם בפשע המשתולל, המושפע מכנופיות הסמים של מקסיקו שהגבירו מאוד בשנים האחרונות את נוכחותן במדינה, המהווה צומת חשובה בנתיב הברחת הסמים מדרום אמריקה לארה"ב.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אוטו פרס חוגג את נצחונו בבחירות לנשיאות גואטמלה, 6 בנובמבר 2011. רויטרס
"נעבוד קשה כדי להביא שלום, ביטחון, הזדמנויות בעבודה ופיתוח כפרי". פרס-מולינה בנאום הניצחון/רויטרס

פרס-מולינה בן ה-60, מנהיג מפלגת הימין, "המפלגה הפטריוטית", הוא איש הצבא הראשון המתיישב בכס הנשיא במדינה מאז הונהגה בה דמוקרטיה ב-1986. "אנחנו נעבוד קשה כדי להביא שלום, ביטחון, הזדמנויות בעבודה ופיתוח כפרי", אמר בנאום הניצחון שלו. בין היתר, התחייב לגייס 10,000 שוטרים חדשים ולפרוש גם 2,500 מחיילי הצבא ברחובות, כדי לסייע בשמירת החוק ולהילחם בפשיעה.

מעל ראשו של פרס-מולינה מרחפות טענות שונות לגבי עברו בצבא, אז הואשם במקרים שונים של הפרת זכויות אדם במהלך מלחמת האזרחים במדינה. פרס-מולינה, שפרש מהצבא לפני 11 שנה, טוען שאין כל ראיות התומכות בטענות הללו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully