וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בנתב"ג: "הגענו לשדה 12 שעות לפני הטיסה"

יהושע בריינר

7.11.2011 / 8:23

ההחלטה המאוחרת של בית הדין לעבודה בילבלה את הנוסעים בנמל התעופה. "אף אחד לא אמר לנו מה קורה", התלוננו. תיירים זרים: "מקסימום נעשה קניות בשדה". רק ב-10:00 חזר הנמל לפעילות

השביתה בנמל התעופה בן גוריון הסתיימה בשעה 10:00 היום (שני) בהתאם להחלטת בית הדין הארצי לעבודה, אך המועד המאוחר בו התקבלה ההכרעה, הוביל לבלבול רב בשדה התעופה. נוסעים רבים שהגיעו לשדה נתקלו החל מהשעה שמונה בדלפקים סגורים ובתורים ארוכים.

נתב"ג ביום של השביתה הכללית, נובמבר 2011. דרור עינב
הנוסעים נאלצו להגיע 4 שעות לפני הטיסה - ולהמתין/דרור עינב

מועיאד עבד, תושב כפר כנא , שאמור לטוס לאיסטנבול ב- 10:45 סיפר על כאוס ששורר בטרמינל: "קמתי באמצע הלילה מודאג מאוד וזה ממש הרס לי את החופשה. לא ישנתי כל הלילה כי לא ידעתי אם הטיסה תתבטל או לא. זו הפעם הראשונה שאני טס ולצערי הרב, אני עד עכשיו לא יודע מה יהיה איתי. לנו המוסלמים יש חג ואפילו לא התחשבו בנו. לפני חודשיים הייתה מחאה בכל הארץ, מדוע הם צריכים לחכות עד היום בשביל להשבית את המשק?", תהה.

עוד על השביתה במשק:
בית הדין קבע: השביתה במשק - רק עד 10:00 בבוקר
מדריך לאזרח: אילו שירותים יושבתו הבוקר?
המגעים למניעת השביתה הסתיימו ללא תוצאות, בית הדין יכריע

אלכס פיטר מקרית ביאליק צפוי להמריא בשעה 15:00 למוסקבה, אולם כבר בשלוש בבוקר התייצב בנמל התעופה. "חששתי שלא יהיו רכבות ושלא יהיה איך להגיע ולכן קמתי מוקדם בתקווה שיקדימו לי את הטיסה. למה צריך שביתה? עובדי המדינה אינם מרוויחים מספיק?" לדבריו הצטרף אחמד דוכאן, במאי מנצרת שצפוי להמריא בשעה 09:00 לבוקרשט. "זו קטסטרופה. אף אחד לא אומר לנו מה קורה, אין שום דבר ברור ואין לנו מושג מה יהיה איתנו. מחשש לשביתה, המטוס לא המריא אפילו מרומניה ועד שהוא יגיע לכאן ונעבור את כל הבידוק כבר תגיע השעה 15:00. השביתה הזו אינה מוצדקת. כשאנשים יצאו לרחובות אף אחד לא דיבר על עובדי הקבלן ועכשיו נזכרו? ומה אנחנו, שבאנו מרחוק, נעשה עד שהטיסה תצא?".

"הכנו סנדביצ'ים וטאקי"

גם נוסעים זרים התקשו להבין על מה השביתה וחלקם פתחו בדיונים יחד עם נוסעים ישראלים על מנת שאלה יבהירו להם מדוע הם נאלצים לחכות. "במקרה שמענו שיש שביתה הבוקר, אומרת דוידה פרננדס, שהגיעה עם משפחתה מהודו וממתינה לטיסה לקהיר, משם תשוב לביתה. אין לנו מושג מה קורה כאן ואף אחד לא אמר לנו אם יש שביתה ועד מתי. אבל אם יש, אנחנו לא יודעים מה זה עובדי קבלן. ממה שתיארו לנו המצב נשמע הזוי, מקסימום נעשה שעתיים של קניות בשדה התעופה".

לצדם המתינו לטיסתם מורן יונגר ומיכאל חדידה, בני זוג מרמת גן. "הכנו הרבה סנדביצ'ים ומשחקי טאקי והתכוננו לשבת כאן הרבה שעות אבל ממה שהבנו, נכון לעכשיו הטיסה שלנו יוצאת בזמן. ברור לנו שהשביתה היא מוצדקת ולמרות שהדבר פוגע בתכניות שלנו אנו מקווים שהבעיות תיפתרנה, לפחות עד שנשוב מהחופשה שלנו".

קובי מור, מנכ"ל רשות שדות התעופה אמר כי "התארגנו בצורה טובה ועד השעה 08:00 לא היו שיבושים. בשעה זו אנו מנסים לגבש לוח טיסות חדש החל מתום השביתה ואנו לא עושים בעיות מיוחדות". לדבריו, "כבר אתמול יצאה הודעה לחברות התעופה שיתארגנו בהתאם והקדימו את הטיסות ומי שהיה צריך להמריא המריא כבר. אנו לא צופים שום שיבושים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully