וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתה כללית במשק - עד להחלטה אחרת של בית הדין

גלעד גרוסמן

7.11.2011 / 5:56

בתום דיון שנמשך אל תוך הלילה, יצאו השופטים לכתוב את החלטתם וטרם מסרו אותה לצדדים. בינתיים, בשעה 06:00 התחילה שביתה כללית במשק. עיני: "מדובר בסכסוך היסטורי"

דרמה לילית בבית הדין הארצי לעבודה בירושלים: בתום דיון שנמשך אל תוך השעות הקטנות של הלילה (שני), השופטים טרם מסרו את החלטתם אם לקבל את העתירות שהוגשו נגד השביתה הכללית. בינתיים, עד להודעה אחרת הוכרזה שביתה כללית במשק, החל מהשעה 06:00 בבוקר, שמאיימת לשבש שירותים ציבוריים רבים, במחאה על תנאי העסקתם של עובדי הקבלן.

שביתה כללית במשק - כותרות אחרונות
מדריך לאזרח: אילו שירותים יושבתו היום?
המגעים למניעת השביתה הסתיימו ללא תוצאות, בית הדין יכריע
עיני: האוצר הילך אימים על נתניהו בנושא עובדי הקבלן

בדיון עצמו בכירים רבים הגיעו לטעון בפני הרכב השופטים שבראשו עמדה נשיאת בית הדין הארצי לעבודה, נילי ארד. בין המשתתפים היו יו"ר ההסתדרות עופר עיני, שרי האוצר והפנים, יובל שטייניץ ואלי ישי. עיני סירב לבטל את השביתה, ואמר כי "אין כמעט סיכוי שנגיע להסכמה ללא שביתה. אני לא אוהד של שביתה ולא הייתי עושה מהלך של שביתה אם הייתי מאמין שיש סיכוי. יש כאן מאבק על עיקרון. אם על מאבק למען העובדים המנוצלים ביותר, עובדי הקבלן, אנו לא נוכל להשבית, אז על מה כן".

עיני הוסיף כי "מדובר בסכסוך היסטורי. יושבים היום בבית כ- 300 אלף עובדים שיש להם תקווה. האנשים הללו הם הילדים של כולנו. האם אנו רוצים שהילדים שלנו יקבלו שכר מינימום?". הדיון הסתיים סביב השעה שלוש לפנות בוקר, ובסופו השופטים פשרו לכתוב את החלטתם, אך כאמור, זו טרם נמסרה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

ההסתדרות תשבית הבוקר, בין היתר, את גופי התחבורה הציבורית השונים, לרבות רכבת ישראל וחברות האוטובוסים, נמל התעופה בן גוריון, ואת נמלי הים באשדוד ובחיפה, שם לא תתקיים פריקה וטעינה של מטענים. כמו כן, יושבתו גני הילדים והמוסדות להשכלה גבוהה (מלבד הטכניון וחלק מהמכללות), וצפויים שיבושים בתפעול השוטף של בתי הספר. לשביתה יצטרפו גם הבנקים והרשות לניירות ערך, וגם משרדי הממשלה השונים, לרבות לשכות התעסוקה, המוסד לביטוח לאומי, מנהל מקרקעי ישראל, רשות ההגירה והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.

כמו כן, בתי החולים הממשלתיים והעירוניים יעבדו במתכונת חירום בלבד ומד"א יענה רק לקריאות חירום והצלת חיים. חברת החשמל תפעל במתכונת שבת ועובדיה יעכבו טיפול בתקלות. גם ארגון פרקליטי המדינה יצטרף לשביתה הכללית: הפרקליטים לא ישתתפו בדיונים, למעט במקרים חריגים שתאשר ועדת החריגים של הארגון. השביתה תכלול גם את מוזיאון ארץ ישראל, מוזיאון תל אביב, תיאטרות הבימה, הקאמרי ובית לסין, הטלוויזיה החינוכית, קרן קימת לישראל ומפעל הפיס. חברת החשמל וחברת מקורות יעבדו במתכונת שבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully