וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה סוערת: עונשים קלים ל-26 שאנסו בת 13

ביהמ"ש הקל בעונשם של הגברים ששילמו לסרסוריות תמורת יחסי מין עם הילדה, בשל חוק - ששונה מאז - המבדיל מקרים של יחסים "בהסכמה" ללא קשר לגיל הנאנסת. בין מבקרי הפסיקה גם הנשיא גול

מערכת המשפט של טורקיה נתונה בימים אלו למטח ביקורת מכל עבר, לאחר שבית משפט גבוה הותיר על כנה החלטה להקל בעונשם של 26 גברים, שהורשעו בקיום יחסי מין עם ילדה בת 13. התרעומת התעוררה במיוחד לנוכח קביעת בית המשפט כי יחסי המין התקיימו "בהסכמה" עם הילדה. חלק מהמורשעים ירצו עונשים הנעים בין שנת מאסר אחת לארבע, וכמה מהם אף זוכו לחלוטין.

בין המבקרים של פסיקת בית המשפט התבלטו ארגוני נשים, עורכי דין וגורמי ממשל שונים - ובהם גם נשיא טורקיה עצמו, עבדוללה גול. "לרוב, אני נמנע מהתייחסות לכל עניין שמצוי בהליך משפטי", כתב גול בסדרת ציוצים בחשבון הטוויטר שלו ביום שישי, "אבל ההחלטה הזו גרמה לי אי נוחות רבה... עדיין אפשר לערער. אני מקווה שהתוצאה תשקיט את מצפון הציבור".

המקרה הנדון התרחש בשנת 2002, אז הואשמו 26 גברים תושבי העיירה מרדין שבדרום מזרח המדינה בקיום יחסי מין חוזרים ונשנים עם הילדה, שזוהתה בראשי התיבות "נ.ק", במהלך פרק זמן של שבעה חודשים. לפי הדיווחים בתקשורת הטורקית, אותם גברים, בהם גם כמה מ"זקני הכפר" וקצין משטרה, שילמו תמורת היחסים לשתי נשים בוגרות ששימשו כסרסוריות של הילדה.

הנאשמים נשפטו לפי חוק ישן העוסק באונס קטינים. הקובע כי יחסי מין בהסכמה יביאו לעונש מופחת, ללא קשר לגיל הנאנסת. ב-2005 שונה החוק כך שעניין ההסכמה לא יהיה רלוונטי כשגילו של הקורבן נמוך מ-15 - אולם השינוי אינו תקף למקרה הנדון, שהתרחש, כאמור, לפני כן. "החוק הזה פשוט שערורייתי", אמרה אתמול לרשת CNN פינאר אילקרקאן מהארגוני הפמניסטי הטורקי "נשים למען זכויות אדם של נשים".

אולם בבית המשפט לא נכנעים לביקורת. בראיון שהעניק ביום שישי לסוכנות הידיעות הממלכתית אנטוליה, הבהיר פבזי אלמאס, ראש המחלקה הפלילית בבית המשפט, כי "ההחלטה הייתה נכונה, ולא יצליחו לשנות אותה רק באמצעות עשיית רעש. לנוכח החוק, לא הייתה לנו ברירה אחרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully