וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחה הסדר הטיעון של דורסת רוכבת האופניים

קובי מנדל

6.11.2011 / 20:28

השופט שלמה בנג'ו סרב לקבל את התנאים שסוכמו בהסדר הטיעון של אורלי קונפינו וגזר עליה חודשיים מאסר בפועל. בפסיקתו כתב: נוכח דרגת רשלנותה של הנאשמת ההסדר לוקה באי סבירות קיצונית

בית משפט השלום לתעבורה בחיפה דחה הבוקר (ראשון) הסדר טיעון אליו הגיעה הפרקליטות עם אורלי קונפינו, בת 33 מקריית ביאליק, שהורשעה בהתאם להודאתה בפציעתה הקשה של יהודית מילר בעת שרכבה על אופנייה בחודש יוני 2009. בעקבות דחיית הסדר הטיעון, גזר בית המשפט על קונפינו 60 ימי מאסר בפועל, 30 חודשי פסילה בפועל, שישה חודשי מאסר על תנאי, שמונה חודשי פסילה על תנאי למשך שלוש שנים ו-1,000 שקל קנס. השופט שלמה בנג'ו עיכב את ביצוע גזר הדין, והורה על הגשת חוות דעת הממונה על עבודות השירות ביחס לנאשמת ובחינת התאמתה לביצוע עבודות שירות.

הנאשמת הודתה בנהיגה ברשלנות, לאחר שלא שמרה על מרווח מספיק, לא הבחינה ברוכבת ופגעה בה עם חזית רכבה. כתוצאה מהתאונה מילר נפצעה קשה, היא סובלת מנכויות ואיכות חייה התדרדרה. במסגרת הסכם הטיעון הוחלט להטיל על הנאשמת 11 חודשי פסילה, 100 שעות עבודות שירות, פסילה על תנאי וקנס. לאחר בחינת העדויות והראיות שהובאו בפניו, בית המשפט החליט לפסול את הסכם הטיעון ולהחמיר את עונשה של הנאשמת.

"אין תחום פלילי אחר עם שיעור אבידות כה גבוה"

השופט שלמה בנג'ו ציין כי נוכח דרגת רשלנותה של הנאשמת ועוצמת הפגיעות בנפגעת ותוצאותיה ההסדר לוקה באי סבירות קיצוני ועל כן לא יוכל לכבדו. הוא המשיך וכתב בפסק הדין: "דומה כי עברה פסה לה מן העולם, התפיסה כאילו עבירות תעבורה ובמיוחד עבירות תעבורה חמורות הכוללות רשלנות בנהיגה, הינן עבירות של מה בכך, נעדרות גוון פלילי שאין צורך להחמיר בענישה לגביהן. למרבה הצער, טופחת המציאות על פנינו ומלמדת, כי העבריינות בדרכים גובה מחיר דמים יקר, מציאות זו הינה לדאבון הלב מציאות יום-יומית. אין לך שבוע שאינך מתבשר על אדם שקיפד את חייו, לעיתים בדמי ימיו, בתאונה כזו או אחרת. ברוב המקרים, מדובר בחוסר זהירות רגעי או ברשלנות, ובמחי יד נקטלים חיי אדם, משל היה כלא היה, ונהרסים חייהם של משפחות רבות. עוד דומה, כי אין תחום פלילי אחר בו קיימות פגיעות ואבידות בנפש בשיעור כה גבוה כמו בתחום התעבורתי".

עוד בנושא:
הוארך מעצרו של החשוד בדריסת רוכבי האופניים
אור ירוק: "לסגור כבישים עבור הרוכבים"
רוכבים על הכביש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully