וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוכבים על הכביש

13.8.2011 / 10:45

שני רוכבי האופניים שנדרסו למוות ליד נחל שורק מצטרפים לשישה רוכבים אחרים שנהרגו השנה בכבישי ישראל. קובי ליאני מסביר כי על הנהגים להגביר עירנות שכן לרוכבים אין מקום אחר לרכוב

בשנים האחרונות ישנה עליה ניכרת במספר רוכבי האופניים בישראל ואלה נחלקים לשתי קבוצות עיקריות - רוכבי שטח ורוכבי כביש. אולם בעוד אלה הרוכבים בשטח נמצאים הרחק מהתנועה הסדירה ונאלצים להתמודד רק עם איתני הטבע ונהגי 4X4 מטיילים, רוכבי הכביש נדרשים לחיות לצד כלי רכב הנוסעים מסביבם במהירות גבוה ולכן הם גם פגיעים בהרבה.

שני ההרוגים בתאונה הבוקר ליד נחל שורק מצטרפים לשישה אחרים שנהרגו השנה בתאונות דומות ברחבי הארץ, בהן פגע רכב ברוכבי אופניים שרכבו על שולי הדרך. לכאורה, מתוך מספר הרוגים כללי גבוה בהרבה של 236 הרוגים מתחילת השנה, מספרם של רוכבי האופניים קטן מאוד. אולם, פעם אחר פעם לאחר מקרי תאונות דומות נשאלות השאלות, האם מקומם של רוכבי האופניים על הכביש לצד המכוניות או הרחק מהן, ואם מקומם אינו שם, היכן ירכבו?

הארץ קטנה מדי

קוטנה של המדינה והתוואי הגיאוגרפי שלה מאלץ את רוכבי הכביש לרכב בשולי הדרכים המהירות בישראל, למרות האיסור החוקי לדבר. אולם בהעדר חלופה ראויה, קשה לבוא אל אוכלוסייה זו בטענות. שבילי אופניים ייעודיים נמצאים רק בתחומי הערים וגם מספרם דל ובכבישים הבינעירוניים אין שטח מוגדר בו יכולים רוכבי האופנים לעשות שימוש. אולם למרות קושי זה, ניתן לשפר את בטיחותם של הרוכבים ולמרות המקרה האחרון בו פגע הרכב בקבוצת רוכבים, נמליץ עדיין לרוכבים להמשיך לרכב בקבוצות מאורגנות (קל יותר להבחין בקבוצה מאשר ברוכב בודד), ללבוש ביגוד זוהר גם ביום (בצבעים עזים) ואף להיעזר ברכב ליווי הנוסע מאחורי הרוכבים וכמובן לרכב הרחק ככל הניתן מנתיבי נסיעת המכוניות, וכמובן שלהמנע כליל מרכיבה בדרכים מהירות בהן אסורה שהייתם על שולי הדרך.

המקרה האחרון מלמד אותנו שיש להזכיר לנהגי המכוניות והמשאיות את חשיבות שמירת הקשר עם הדרך המשתנה. הסטה גם לרגע קל של העיניים מהדרך (לתפעול מכשיר הרדיו למשל) ואבדן ריכוז (בייחוד כתוצאה משימוש במכשיר סלולארי) יגרמו לכם לאבד עשרות מטרים מהדרך שלפניכם והתוצאות של כך ברורות.

כיצד ניתן לשמור על רוכבי האופניים? בואו לדבר על זה בפייסבוק

עוד בנושא:
נהג חדש פגע ברוכבי אופניים בשפלה, שניים נהרגו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully