וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס בטקס לזכר רבין: "זקוקים לדמותך הפועמת"

טל שלו, כתבתנו המדינית

4.11.2011 / 15:34

בטקס שנערך לציון 16 שנים להירצחו של ראש הממשלה לשעבר, יצחק רבין, נאמו נשיא המדינה שמעון פרס וראש עיריית תל אביב, רון חולדאי. פרס: ההיסטוריה תכבד זכרך, כפי שאנו דומעים חסרונך

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכת וידאו: יותם בן-דוד)

16 שנים עברו מאז נרצח ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין, אך הזיכרון עדיין חי: נשיא המדינה שמעון פרס השתתף היום (שישי) בטקס שנערך לרגל ציון 16 לרצח ראש הממשלה לשעבר. בטקס האינטימי, שנערך באנדרטה לזכרו של רבין בתל אביב, השתתפו בני המשפחה, ראש עיריית תל אביב רון חולדאי והעיתונאי איתן הבר, שכיהן בעבר כמנהל לשכתו של רבין.

יום הזיכרון ליצחק רבין - כותרות אחרונות
עצרת הזיכרון ליצחק רבין נדחתה בשל מזג האוויר
העצרת לזכר רבין לא תבוטל בזכות יוזמה פרטית
דעה: "לרבין בהצדעה" הפכה את יצחק רבין לפלקט

הנשיא פרס נשא דברים במהלך הטקס, ואמר כי "יצחק, אנו זקוקים לדמותך הפועמת גם היום, כמצביא שהביא לעמו את הניצחון הגדול ביותר שידענו, וכמדינאי שסלל את הדרך לשלום. ההיסטוריה תכבד את זכרך, כפי שאנו דומעים את חסרונך. אתה מופת לדור הצעיר. רבים מהם רוצים ללכת בדרך, דרך האמת ודרך הצדק".

יצחק רבין ושמעון פרס. AP
ראש הממשלה המנוח, יצחק רבין, ונשיא המדינה שמעון פרס/AP

פרס המשיך ואמר, כי "היום, ב-4 בנובמבר, לפני 16 שנים במקום זה, נשפך דמו של אחד מגדולי העם היהודי. זהו יום שיירשם לדיראון בהיסטוריה של העם הישראלי, בו נרצח ראש ממשלה בידי אדם שטוען שהוא יהודי, והפר את עשרת הדברות".

הטקס נחתם על ידי ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, שאמר כי "המקום הזה מציין רצח של ראש ממשלה – וניסיון להשפיע על ההיסטוריה באמצעים לא דמוקרטיים". את דבריו סיים בהבעת תקווה כי העיר תל אביב-יפו תשמש כבמה חופשית לפלורליזם וסובלנות, ובה תופגן עוצמת הדמוקרטיה.

בתוך כך, העצרת לזכר רבין, שאמורה הייתה להתקיים ביום שבת בערב, נדחתה בשל מזג האוויר הסוער. משפחתו של רבין, שבאופן מסורתי ערכה את העצרת לזכרו, הודיעה לפני מספר חודשים כי לא תערוך השנה את העצרת, אך עמותת "הארבעה בנובמבר 1995", שהוקמה ביוזמה פרטית, הודיעה כי תערוך אותה השנה. יחד עם זאת, כאמור, נדחתה העצרת, בה אמורים היו להשתתף אמנים רבים, וכרגע לא ידוע מתי תיערך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully