וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרחון בגודל של ניו יורק עומד להינתק מאנטרקטיקה

קרחון נולד - גוש קרח עצום בגודל 880 קילומטרים רבועיים עומד להתפצל בחודשים הקרובים מכיפת הקרח בקוטב הדרומי. לטענת המדענים שגילו את הסדק, מדובר באירוע המתרחש אחת לכמה שנים

מדעני סוכנות החלל האמריקאית, נאס"א, הזהירו כי סדק אדיר ממדים שהתגלה בכיפת הקרח האנטרקטית מאיים להישבר ולהתפצל מקרחון האי פיין שבמערב אנטרקטיקה וליצור קרחון ענק חדש בגודל העיר ניו-יורק, כך מדווחת סוכנות הידיעות הצרפתית. על פי הערכות המדענים, שהתפרסמו אמש (חמישי), עשוי הקרחון החדש להתפצל מכיפת הקרח כבר בחודשים הקרובים.

נאס"א גילה שבר ענק התגלה בכיפת הקרח האנטרקטית שבקוטב הדרומי ומאיים ליצור קרחון בגודל העיר ניו יורק. רויטרס
עשוי להתנתק מכיפת הקרח בחודשים הקרובים. צילום אוויר של הסדק/רויטרס

"פעמים רבות, כמדען, אתה לא תופס את הסיפורים הגדולים בזמן אמת, פשוט משום שלא היית בזמן הנכון במקום הנכון", אמר ג'ון זונטאג, מדען בכיר בנאס"א והוסיף "הפעם, היינו שם". הקרע הגדול התגלה לראשונה בחודש ספטמבר על ידי מדענים שערכו תצפיות ממטוס הסוכנות. אורכו של הסדק העצום כ-30 קילומטרים ועומקו 50 מטרים. על פי הערכות, הסדק מתרחב בקצב של שני מטרים מדי יום.

לטענת מנהל הפרויקט שגילה את הסדק, מייקל סטאדינגר, לא מדובר באירוע חריג ואין כל קשר בינו לבין ההתחממות הגלובלית. "אלה אירועים המתרחשים באופן מחזורי כל כמה שנים. בפעם האחרונה שקרחון התפצל מכיפת קרח באופן דומה התרחשה בשנת 2001, כך שציפינו לאירוע מסוג זה בזמן הקרוב". על פי הדיווחים, גודל הקרחון החדש שצפוי להיווצר יהיה 880 קילומטרים רבועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully