וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעיר שידל חיילת לגנוב נשק ונשלח למאסר ממושך

גלעד גרוסמן

3.11.2011 / 0:20

צעיר משועפט הורשע כי שידל חיילת שהייתה עמו בקשר רומנטי לסייע לו בגניבת נשקו של חייל שהייתה מיודדת עמו, בתואנה שהדבר יסייע לו בביטול אירוסיו. היום נגזרו עליו 28 חודשים בכלא

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר אתמול (רביעי) 28 חודשי מאסר על מוחמד ענבאוי, בן 22 משועפט, שהורשע בכך ששכנע חיילת עריקה לסייע לו לגנוב את נשקו של חייל שהייתה מיודדת עמו. הוא הורשע בין היתר בעבירות של גניבה, מרמה ועבירות נשק. על פי הכרעת הדין, ענבאוי ניהל מערכת יחסים עם החיילת בזמן שהיה מאורס לפלסטינית. כאשר היא גילתה על כך היא ביקשה להיפרד ממנו. באותו הזמן ענבאוי ובן דודו, בהאא עלענבאי, תכננו לגנוב נשק מחייל צה"ל. ענבאווי אמר לחיילת כי הוא מעוניין להתחתן איתה, אולם כדי שיוכל לבטל את אירוסיו, עליו להצטלם עם מדי צה"ל ונשק מסוג M-16. השניים הסבירו לחיילת שאם הארוסה תראה את תמונתו במדים היא תחשוב שהוא משתף פעולה עם ישראל, ותבטל את האירוסין.

החיילת פנתה לחייל שהייתה מיודדת עמו באמצעות אתר אינטרנט, ואמרה לו שלאחיה יש חובות בשוק האפור, וכי על מנת שיאריכו לו את המועד להחזרת החוב, על בן דודה להצטלם עם מדים ונשק צה"לי. בהמשך ביקשה ממנו שייפגש עמה ויבוא עם מדיו ונשקו.

ביוני שעבר נפגשו הארבעה, כאשר ענבאוי ולאענבאי הציגו עצמם כבן דודה ואחיה של החיילת. הארבעה הלכו יחדיו לאכסניה ביפו, ושם הצטלמו החיילת וענבאוי עם המדים והנשק. מאוחר יותר שכנעו השלושה את החייל לצאת לבלות אתם, כשהוא משאיר את הנשק בחדר. לאחר שהלכו למסעדה, חזר אלענבאי לחדר לבדו וגנב את נשקו של החייל. לאחר מכן נטשו ענבאוי והחיילת את החייל כשהוא ללא כסף וללא טלפון סלולרי. כשהוא חזר לאכסניה, גילה שנשקו נגנב.

"עבירות בנשק חמורות מעצם טיבן ומהותן, זאת נוכח הסיכון הממשי הנשקף מהן לחיי אדם ולביטחון הציבור", כתב השופט יורם נועם בגזר הדין. "נשק, שהוא קטלני מטבעו, עלול לעבור מיד ליד ולהגיע לידי גורמים שיבצעו באמצעותו עבירות פליליות חמורות, ואף לידי ארגוני טרור שיעשו בו שימוש בפיגועים". הוא המשיך וציין כי "מעשיו של הנאשם חמורים נוכח מהותם ונסיבות ביצועם, עת היה שותף לנטילת ונשיאת נשק מחייל צה"ל, במעשה מרמה מתוכנן מראש, תוך הונאתו של חייל קרבי בצה"ל להגיע לזירה שבה בוצעה העבירה". גזר דינו של אלענבאי צפוי להינתן בקרוב, בעוד שעניינה של החיילת נידון בבית דין צבאי.

עוד בנושא
חשד: שוטר גנב כלי נשק מצה”ל ומכר לעבריינים
7 שנות מאסר נגזרו על שוטר מג”ב שסחר בנשק

(עדכון ראשון: 22:10)

  • עוד באותו נושא:
  • גניבה
  • נשק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully