וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ אקוניס עיכב הצבעה בגלל רוב של האופוזיציה?

פנחס וולף

2.11.2011 / 16:50

בקדימה טוענים כי אקוניס, שישב בכס יו"ר הכנסת וניהל דיון בהצעת חוק שתיטיב עם זוגות צעירים, הכריז על הצבעה אבל עיכב אותה בגלל שראה כי אין רוב לקואליציה. אקוניס: "פרובוקציה"

מהומה במליאת הכנסת: בעקבות ההצבעה על הצעת חוק פטור מתשלום מס ערך מוסף לזוגות צעירים הרוכשים דירה ראשונה, חברי הכנסת של קדימה טענו כי סגן יו"ר הכנסת, ח"כ אופיר אקוניס (ליכוד), שניהל את הדיון, עיכב את ההצבעה על החוק מהרגע בו הכריז על ההצבעה ועד שלחץ על הכפתור שמפעיל את מערכת ההצבעה. לטענתם, זאת בשל העובדה שבאותו זמן היו רוב של חברי אופוזיציה באולם המליאה, בעוד שספסלי הקואליציה נותרו ריקים. בזמן הקצר, שהתארך מעט, הגיעו בריצה חברי הכנסת מהקואליציה, מה שלטענת קדימה אפשר להם להפיל את הצעת החוק.

ח"כ יואל חסון (קדימה) שהוביל את הקריאות נגד אקוניס, טען שהוא עיכב למשך ארבע דקות תמימות את הצבעה. אקוניס השיב: "לא 'משכתי' ארבע דקות, אולי ארבע שניות. אם יש לכם בעיה תתלוננו לוועדת האתיקה. אנחנו נבדוק עם המצלמות אם עברו ארבע דקות. אם לא – אני מבקש שתתנצל". חסון השיב לו כי "אתה משכת את הזמן. מה גרם לזה שעיכבת הצבעה? את מי ניצחתם עכשיו, את אלה שלא יכולים לקנות דירה? אנשים בגילך שלא יכולים לקנות דירה ראשונה. בושה! אותם ניצחת! ניצחתם את הזוגות הצעירים בתרגיל. עשית תרגיל מכיסא יו"ר הכנסת. תן ליו"ר הכנסת לנהל את הדיון בממלכתיות. אתה לא יכול לבזות את הכנסת הזאת ואת הבית הזה ולעשות הישגים לקואליציה עם תרגילים. לא נוותר עד שנוכיח שההצבעה הקודמת נפלה בתרגיל".

ח"כ אחר מקדימה צעק לכיוונו של אקוניס: "אתה גנבת את ההצבעה, זה מה שעשית". לאחר מכן, ח"כ יעקב אדרי (קדימה) עלה לנאום על הצעת חוק הנחה בארנונה לסטודנטים והעיר לאקוניס. בתגובה, אקוניס השיב: "הפרובוקציה (של קדימה) לא עוררה תשומת לב". "ראיתי כמה זמן לוקח לחפש את השעון כדי להצביע", עקץ אדרי.

חסון אמר לוואלה! חדשות לאחר האירוע כי עוד היום הוא מתכוון להגיש תלונה לוועדת האתיקה ולדרוש לצפות בצילומי המליאה ובצילומי ערוץ הכנסת כדי לבדוק את מה שקרה באותם רגעים. לדבריו, "היתה השהייה של 20-30 שניות, שהן קריטיות בהצבעה, במיוחד שבהצעות חוק שהיו מונחות לפניי, ההפרש בין המתנגדים לתומכים היה קטן". מנגד, דחה ח"כ אקוניס את ההאשמות ואמר כי מדובר ב"ניסיון נוסף של קדימה לעורר פרובוקציות פרלמנטריות שנועדו לטשטש את הכישלונות שלהם".

עוד בנושא:
הצעת חוק: שחקני הנבחרת יצהירו נאמנות למדינה
אושר לקריאה ראשונה: יוגדל הפיצוי על לשון הרע
יוזמה בכנסת: ח"כ יצהיר אמונים ל"מדינה יהודית"

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully